معماری
خانه / دانستنیهای مفید پزشکی و رژیم غذایی / برخی از مواد خوراکی که در کاهش جزء بد کلسترول (LDL) مؤثرند
کاهش کلسترول

برخی از مواد خوراکی که در کاهش جزء بد کلسترول (LDL) مؤثرند

برخی از مواد خوراکی که در کاهش جزء بد کلسترول (LDL) مؤثرند

مغز بادام، سیب، آووکادو، جو، لوبیا خشک، هویج، سیر، انگور، میوهها (گوشتمیوه ها)، جودوسر، روغن زیتون، سبوس برنج (منظور پوشش سخت دانه برنج است کهبرای سفید کردن برنج برداشته می شود و نه پوشش کاهی خارج شلتوک)، قارچ سیاهشی ئی تیک، دانه سویا، مغز گردو.

 مواد خوراکی که از مسموم شدن و اکسید شدن جزء بد کلسترول (LDL) جلوگیری می نماید

غذاهای سرشار از ویتامینC، غذاهای سرشار از بتاکاروتن، غذاهای سرشار از ویتامین E، غذاهای سرشار از کوانزیم Q۱۰، غذاهای سرشار از چربیهای بایلی اتصال مضاعف (مانند روغن زیتون، آووکادو، بادام).

راههای کاهش کلسترول بد خون با تغذیه و طب سنتی

مطالعات محققان دانشگاه جانز هاپکینز نشان می دهد که پیاده روی روزانه، مصرف آجیل، چای سبز، گریپ فروت و غلات سبوس دار و نوشیدن آب به کاهش کلسترول کمک می کند.
به گزارش هلث، جنس غشای سلول ها از جنس کلسترول است و بدن برای اعمال حیاتی خود از جمله تولید هورمون ها به این ماده حیاتی نیاز دارد.
بعضی از مواد غذایی مانند زرده تخم مرغ، گوشت و فرآورده های لبنی حاوی کلسترول هستند ولی قسمت عمده این ماده توسط بدن تولید می شود. دو نوع از لیپوپروتئین ها، کلسترول و دیگر موارد را از طریق جریان خون حمل می کنند. این دو نوع لیپوپروتئین HDL و LDL نام دارند.
کلسترول مفید یا HDL، کلسترول اضافی را وارد کبد کرده و از بدن خارج می کند. سطح بالای HDL برای سلامت قلب مفید است و از بروز حمله قلبی و سکته مغزی جلوگیری می کند. کلسترول LDL ، کلسترول اضافی بدن را وارد جریان خون می کند و سبب ضخیم شدن رگ های خونی می شود.
این کلسترول برای سلامت قلب مضر است و احتمال سکته را افزایش می دهد. مطالعات محققان دانشگاه جانز هاپکینز نشان می دهد که با 9 روش کوتاه و ساده می توان سطح کلسترول بد را در مدت 10 ثانیه کاهش داد.

همچنین ببینید

زالو

زالو درمانی در غرب

زالو درمانی در غرب در حال حاضر زالو درمانی در کشورهای پیشرفته غربی جایگاه شناخته …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *