معماری
خانه / دانستنیهای مفید پزشکی و رژیم غذایی / بهترین راه های مقابله با استرس و اضطراب ….
استرس و اضطراب
استرس و اضطراب

بهترین راه های مقابله با استرس و اضطراب ….

بهترین راه های مقابله با  استرس و اضطراب ….

 

نظریه دکتر ورتمن

 

دکتر ورتمن پژوهشگر در مؤسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT) توصیه می کند

هروقت می خواهید احساس آرامش بیشتری کنید از شکر و مواد نشاسته استفاده کنید.

 شکر و مواد نشاسته آرام بخش هستند و با استرس و اضطراب کقابله می کنند .

اثر شکر سریعتر ظاهر می شود. نوشیدن یا مایع شیرین نظیر شربت ممکن است ظرف ۵ دقیقه اثرش ظاهر شود ولی اثر مواد نشاسته ای نظیر غلات و نان پس از نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه منعکس می شود.

بهترین مقدار مواد شیرین برای ایجاد آرام بخش در مورد اغلب مردم در حدود ۴۵۶۰ گرم هیدرات کربن خالصی است و احتیاج نیست برای این کار مقدار زیادی شکر و مواد شیرین خورده شود. تغییرات شیمیای مغز برای ایجاد آرامش از اولین شیرینی که خورده می شود و یا اولین جرعه نوشیدنی شیرین آغاز می شود.

برای استفاده از خاصیت آرام بخش مواد هیدرات کربن باید این مواد به طور خالص خورده شوند و با مواد پروتئینی مخلوط نشوند. حتی مخلوط کردن پروتئین با مواد شیرین ممکن است مانع بروز عکس العمل آرام بخش آن شود.

 از مواد شیرین بدون چربی استفاده کنید زیرا هضم شیرینی چرب و دسر شیرین چرب مدتی به تأخیر می افتد تا پس از آن اثرش ظاهر شود.

 برای تسریع در کاهش استرس از مواد شیرین مایع استفاده کنید زیراسوخت و سوز و جذب مایع سریعتر است و بهتر است مایع شیرین را آهسته و کم کم وجرعه جرعه بنوشید تا بیشتر احساسی شیرینی و لذت کنید.

 

اثر پیاز بر آرامش

 

پیاز قرمز و زرد از غنی ترین منابع ترکیبات شیمیائی به نام کوورستئین هستند.

کوورستئین از مواد ضداکسیدکننده و ضد التهاب و ضمناً آرام بخش و مسکن است.

طبق بررسی دانشمندان فرانسوی خوردن پیاز روی سیستم اعصاب مرکزی موش اثر گذارده و ایجاد خواب آلودگی می کند.

همچنین ببینید

شیر مادر

ترکیب شیر مادر چه چیز هایی است قسمت دوم

ترکیب شیر مادر چه چیز هایی است؟! ترکیب شیر مادر در هفته ها و ماه …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *