معماری
خانه / مغز و سیستم اعصاب / خستگی ها عصبی را درمان کنید!!!
خستگی ها عصبی
خستگی ها عصبی

خستگی ها عصبی را درمان کنید!!!

 خستگی ها عصبی را درمان کنید!!!

خستگی ها عصبی

  • برای رفع خستگی های عصبی ، یک قاشق سوپ خوری گل بابونه  خشک را در یک لیوان آب جوش بریزید و پس از ۱ ساعت ماندن، آب آن را صاف و شیرین کنید و بنوشید.

  •  شصت گرم ریوند چینی را بسایید و در یک لیتر شراب قرمز بریزید. ۴۰ گرم دارچین کوبیده به آن اضافه کنید تا به مدت ۸ روز بماند. هر روز صبح، ظهر و شب قبل از غذا یک فنجان بنوشید.

  •  هر روز صبح ناشتا، یک مشت شاهی تازه و یک  مشت اسفناج  تازه را بکوبید و آب آن را با فشار بگبرید و بنوشید وبنوشید.

  • • بعد از هر غذا یک قاشق قهوه خوری تخم گشنیز را در یک فنجان آب جوش  10 دقیقه دم کنید و بنوشید 

  • • هر بار پس از غذا یک تا سه قطره استانس گشنیز را روی حبه قندی بچکانید و بخورید

  • ضعف‌ عمومي‌ يك‌بيماري‌ نيست‌ بلكه‌ يك‌ شكايت‌ است‌و مي‌تواند شكايت‌ آغازين‌ هر بيماري‌باشد. برخورد صحيح‌ و مناسب‌ کادر پزشکی با بيماري‌ كه‌ با اين‌ شكايت‌ به‌ درمانگاه‌ مراجعه‌ مي‌كند موجب‌جلوگيري‌ از صرف‌ وقت‌ و هزينه‌ ومراجعه‌ بي‌مورد به‌ پزشكان گوناگون‌ مي‌شود،بخصوص‌ در جاهايي‌ كه‌ دسترسي‌ به امکانات تخصصی ‌‌ آسان‌ نيست‌ باعث‌ مي‌شود كه‌بيمار سريعتر به‌ پزشك‌ یا متخصص ارجاع‌ داده‌شود تا از عوارض‌ تأخير در درمان‌مصون‌ بماند.

    خستگي‌ يكي‌ از شايع‌ترين‌نشانه‌هايي‌ است‌ كه‌ بيمار به‌ خاطر آن‌به‌ پزشك‌ و مراكز بهداشتي‌ درماني‌مراجعه‌ مي‌نمايد. خستگي‌ احساسي‌است‌ كه‌ توسط بيمار و به‌ صور مختلف‌از جمله‌: بي‌حالي‌، كسالت‌ و زود خسته‌شدن‌، فقدان‌ انگيزه‌ و نيرو، ازدست‌دادن‌ ميل‌ و علاقه‌ به‌ كارهاي‌روزمره‌ شادابي‌ كم‌ يا احساس‌ يأس‌ ونااميدي‌ بيان‌ مي‌شود; همچنين‌ به‌صورت‌ احساس‌ باطني‌ ضعف‌ و ميل‌شديد به‌ استراحت‌ يا خوابيدن‌ نيز بيان‌مي‌گردد.

    ** علت خستگی مفرط و راه های غلبه بر آن ها

    1- خواب ناکافی

    یکی از شایع ترین دلایل خستگی، کم خوابی است. بنابر آمار موسسه ملی سلامت آمریکا، ۷۰ میلیون نفر از آمریکاییها از کمبود خواب مزمن رنج می برند.

    راه حل: هر شب ۷ الی ۸ ساعت بخوابید.

    ۲- قطع تنفس در خواب (Sleep Apnea)

    بعضی افراد با این که شبانه ۸ ساعت یا بیشتر هم می خوابند، باز هم در طول روز خسته اند. Sleep Apnea در واقع قطع موقتی تنفس در خواب است که مدت چندین ثانیه طول می کشد. هر بار که شما دچار این حالت می شوید برای لحظاتی از خواب بیدار می شوید و ممکن است خود شما هم از این بیدار شدن های کوتاه اطلاعی نداشته باشید.

    در صورت اضافه وزن، وزن خود را کم کنید، سیگار را ترک کنید.

    ۳- غدای ناکافی

    تغذیه ناکافی هم یکی دیگر از دلایل خستگی است. همچنین خوردن غذاهای اشتباه! می تواند چنین مشکلی ایجاد کند. اگر شما روز خود را با خوردن شیرینیجات شروع می کنید، گلوکز خون شما به سرعت افزایش می یابد و به همان سرعت نیز پایین می آید در نتیجه شما پس از مدت کوتاهی احساس کسالت و خستگی می کنید.

    راه حل: همیشه یک صبحانه کامل بخورید. سعی کنید صبحانه شما شامل پروتئین و کربوهیدرات های کمپلکس باشد مانند تخم مرغ و غلات. این ترکیب غذایی یک منیع انرژی است که به تدریج در اختیار سلول های بدن شما قرار می گیرد.

همچنین ببینید

ناتوانی وخستگی

اگر همیشه احساس خستگی میکنید بخوانید..!

اگر همیشه احساس خستگی میکنید بخوانید..! ناتوانی و خستگی  زمانی که شما احساس بسیار خوب …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *