معماری
خانه / دانستنیهای مفید پزشکی و رژیم غذایی / درمان استفراغ صبحگاهی زن باردار!!
استفراغ صبحگاهی زن باردار
استفراغ صبحگاهی زن باردار

درمان استفراغ صبحگاهی زن باردار!!

درمان استفراغ صبحگاهی زن باردار!!

استفراغ صبحگاهی زن باردار

اگر شما بامدادان شروع به استفراغ می کنید مضطرب و ناراحت نشوید چون این یک فاجعه نیست و جهاز هاضمه شما نسبت به کسانی که دچار این عارضه نیستند حساس تر است. چنین پیداست که خانم هایی که قادر به استراحت و دراز کشیدن نیستند بیشتر دچار این استفراغ میشوند و شما هم باید بدانید وقتی بدنتان به تغییرات ناشی از حاملگی عادت کرد این عارضه برطرف خواهد شد و کمتر اتفاق می افتد که بعد از ماه سوم ظهور کند. راه حلهای بسیار زیادی وجود دارد که شما را در غلبه یافتن بر این استفراغ یاری می دهند. مثلاًوقتی صبح احساس می کنید که می خواهید استفراغ کنید، بهتر است به استراحت بپردازید بعد از هر غذا با دقت بسیار دندان های خود را مسواک کنید و نیز بعد از هر غذا کارهای خانه را کنار بگذارید و انجام آن را به بعد موکول کنید، تمام روز را در رختخواب بسر بردن از کارهایی است که باید از ان اجتناب کنید. یکی از بهترین کارهای شما که به نظرتان ممکن است عجیب بیاید، این است که صبحها قبل از ترک رختخواب، چیزی از قبیل بیسکویت بخورید و نیز در همین وقت که میخواهید رختخواب را ترک کنید به مدت ۱۵ دقیقه تمدد اعصاب و ورزش سبک کنید و یا از همسرتان بخواهید برای شما مقداری نان برشته «نان تست» بیاورد و میل کنید. ولی عاقلانه این است که با این صبحانه مختصر، اشامیدنی ننوشید. چون به شما ضرر میرساند، همانطور که در این موقع، خوردن چیزهای شیرین نیز زیان بخش است. بهترین خوردنی در این بامداد عبارت است از بیسکویت خشک و نان برشته، قدری شیر (اگر میل دارید). مدتی بعد از برخاستن از رختخواب میتوانید صبحانه معمولی خود را بخورید. اگر وسط روز استفراغ به سراغتان آمد مدتی را به رختخواب بروید و ضمناً خود را گرسنه نگاه ندارید چون غذا، تا حد زیادی مانع استفراغ می شود (البته غذای کم). تجربه چنین آموخته که اگر کسی شش وعده غذای کم بخورد، بهتر از آن است که سه وعده غذای زیاد میل کند و شما بین صرف غذاهای اصلی چیزهای سبک مثل بیسکویت و مانند آن میل کنید تا اگر سرگیجه یا حالت استفراغ دارید، برطرف شود.از توصیه های دیگر این که گاه به گاه و در ساعات فراغت، خود را به کاری یا تفریحی سرگرم کنید و یا کتاب سودمندی را بخوانید تا توجه شما از معده تان منقطع شود.

همچنین ببینید

چگونه از سرطان پیشگیری کنیم

برای پیشگیری از سرطان چه کنیم؟قسمت دوم

برای پیشگیری از سرطان چه کنیم؟ تحقیقات نشان داده اند که به دلیل مصرف زیاد …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *