معماری
خانه / درمان بیماری ها با داروهای گیاهی / درمان چاقی در طب سنتی!!
درمان چاقی
درمان چاقی

درمان چاقی در طب سنتی!!

درمان چاقی در طب سنتی!!

درمان چاقی

اگر فردی چاق هستید و می خواهید لاغر شوید باید از خوردن: گوشت، چربی جات به خصوص روغن های مایع نباتی، کره، شیر، پنیر، میوه های روغـنی، تخم مرغ، سیب زمینی، نان قندی، شیرینی های قنادی، برنج، قند، نمکی، عسل، خرما، کشمش و انجیر خشک پرهیز کرده و از خوراکی های لاغر کننده زیاد استفاده کنید، مانند: آبغوره، آب انگورسبز و نارس، آب لیمو، سرکه انگور، سرکه سیبه آب پرتقال ترش، هندوانه، خربزه، گرمک، توت فرنگی، گیلاس، آلبالو، هلو، آلوچه براقانی، سیب درختی، هویج، کاهو، پیاز، تره فرنگی، اسفناج، شلغم پخته، ماش و آش سرکه، همچنین حمام بخار و فعالیت ها و پیاده روی هایی که باعث عرق ریزی شوند نیز مفید خواهن بود

به عنوان درمان چاقی و لاغر کردن بدن میتوانید مرزنجوش، سداب، رازیانه، زیره  سبز، زیره سیاه، لاک مغسول و زنیان از هر کدام ۱۰ گرم و گل ارمنی ۵ گرم، همه را نرم بسایید و در یک لیتر آب جوش بریزید، بعد یک لیوان سرکه به آن اضافه کنید و در یخچال نگهدارید و هر روز صبح ناشتا یک فنجان از آن را بنوشید و ظهرها و شبها نیز قبل از غذا یک فنجان عرق زیره بنوشید.

  • لاک مغسول، سندروس، مرزنجوش، زرآوند طویل و جنطیانا از هرکدام ۲ مثقالی، همه را نرم بکوبید، سپس در یک لیتر اب جوش بریزید، بعد دو استکان سرکه اضافه کرده و در جای خنک نگهدارید و هر روز صبح ناشتا نصف استکان از آن را میل کنید و به جای آب در طول روز عرق زیره را به نسبت مساوی با آب مخلوط کنید و بخورید
  •  صد گرم زیره  کرمانی را در سرکه ۲۴ ساعت بخیسانید، بعد از سرکه خارج و خشک کرده، سپس نرم بکوبید و با ۳۰۰ گرم عسل مخلوط کنید و روزی یک قاشق مرباخوری از آن را بخورید.
  •  سی گرم گل های فندق را در یک لیتر آب بجوشانید و بعد از هر غذا یک فنجان از آب آن را بنوشید.
  •  هر روز صبح، ظهر و شب قبل از هر غذا یک استکان عرق زیره را با یک استکان نوشابه کومبوچا مخلوط کنید و بنوشید.
  • دستوراتی برای کم کردن وزن

  • سلامتی خودبه خود به وجود نمی آید، باید آن را به وجود آورد و نیز باید آن را حفظ کرد. یک رژیم غذایی متعادل و فعالیت بدنی مرتب دو عامل تضمین کننده سلامتی هستند. هر روز به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه پیادهروی تند با قدمهای کشیده و سریع داشته باشید، در طی پیاده روی از بینی نفس بکشید و هربار قبل از شروع به مدت ۵ دقیقه خود را گرم کرده و فعالیتهای کششی آهسته انجام دهید  قبل  از یک پیاده روی سریع به مدت 5  دقیقه آهسته قدم بزنید. برای کسب حداکثر فایده باید بخش اصلی فعالیت خود را حداقل ۲۰ دقیقه ادامه دهید. همواره در پایان ورزش حدود ۵ دقیقه بدن خود را با حرکات آرام خنک کنید تا به آرامی و آهستگی به به خود فشار نمی آورید مطمئن شوید که هنگام تمرین هنوز می توانید صحبت کنید. (به جای پیادهروی می توانید روزی ۱ ساعت نرمش داشته باشید).روزانه از سه قاشق مرباخوری روغن مایع یا روغن جامد آب کرده یا روغن زیتون استفاده کنید(روغن زیتون بهتر است)
  • غذاها آب پز، بخارپز یا کبابی باشند و یا داخل فر گذاشته شوند(سرخ شده در روغن یا سوخاری نباشند).
  •  قبل از پخت، پوست مرغ و چربی های قابل دیدن گوشت را جدا کنید (گوشت چرخ کرده مصرفی تان هم بدون چربی باشد)، اگر ممکن است به طور کلی مصرف گوشت قرمز را قطع کرده و به جای آن از مرغ استفاده کنید
  •  شیر، ماست و دوغ پاستوریزه  کم چربی (به مقداری که توصیه خواهد شد) استفاده کنید.
  •  سعی کنید نان را در مقداری که توصیه خواهد شد و از نوع سبوس دار استفاده کنید.
  •  سعی کنید در رژیم غذایی از حبوبات استفاده کنید، سبزیجات فراوان بخورید و میوه هایی که پوست آنها قابل خوردن هستند را ترجیحاً با پوست مصرف کنید
  •  به جای چربیهای جامد از روغن مایع (در مقدار توصیه شده) استفاده کنید. ه به مقدار کافی آب بنوشید (روزانه یک لیتر یا چهار لیوان) و ترجیحاً یک لیوان آب هم قبل از هر وعده غذا بنوشید و اگر یک فنجان عرق زیره نیز اضافه کنید بسیار مفید است.
  •  خوردن صبحانه را فراموش نکنید ولی به مقدار کم
  •  تنوع غذایی را رعایت کنید (میتوانید به مقدار کمی از همه ی مواد غذایی استفاده کنید.)

یک رژیم غذایی ساده صبحانه

صبحا نه:به اندازه یک برش یا دو کف دست نان، به اندازه  یک قوطی کبریت پنیر، یک عدد خیار و یک لیوان شیر کم چرب

• دو کف دست نان با نصف تخم مرغ و یک لیوان .شیر کم چرب

ساعت ۱۰ صبح: یک واحد میوه فصل و سه عدد بیسکویت ساقه طلایی،

ناهار: شش تا هشت قاشق غذاخوری سبزی پلو یا پلوشوید با شوید فراوان، از هر کدام که مصرف می کنید همراه با مقدار چهار تا پنج قوطی کبریت ماهی کبابی یا آب پز یا بخارپز، به همراه یک کاسه یکوچک سالادی که با آبلیمو یا آبغوره یا سرکه درست شده باشد و یا نصف سینه  مرغ یا یک ران مرغ به همراه یک لیوان هویج پخته شده با یک کف دست نان و یک مشت سبزی خوردن و یک کاسه  کوچک سالاد که باآبلیمو يا آب غوره  سرکه در دست شدہ باشد

عصر: حدود ساعت چهار یا پنج، دو واحد میوه  فصل همراه با سه عدد بیسکویت ساقه طلایی.

شام: حدود یک لیوان لوبیا یا عدس پخته شده به همراه یک لیوان سبزی خوردن و یک کاسه  کوچک ماست کم چرب و یک کف دست نان، یک برش و به اندازہ دو کف دست نان با یک سیخ کباب کوبیده  بی چربی، یاجوجه کباب به همراه یک عدد گوجه فرنگی کبابی، یک عدد لیموترش و یک لیوان سبزی خوردن، یا یک کف دست نان، به اندازه  یک قوطی کبریت پنیر، یک لیوان سبزی خوردن، یک کاسه کوچک ماست کم چربی و خیار،

آخر شب: یک لیوان شیر کم چرب یادولیوان دوغ با یک عدد خرما،

روزی دو عدد خرما مصرف شود.

.دوبار در هفته ماهی استفاده شود

روزی دو مرتبه، هربار نیم ساعت پیاده رویبه صورت نیم دو انجام شود.

بهتر است در طول روز از استراحت کم کنید و به فعالیت بیفزایید۔ حتماً قبل از هر غذا یک لیوان آب بنوشید

همچنین ببینید

ترک مشروبات الکلی

چگونه مشروبات الکلی را ترک کنیم؟!

چگونه مشروبات الکلی را ترک کنیم؟! ترک مشروبات الکلی برای اینکه بتوانید مصرف مشروبات الکلی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *