معماری
خانه / دانستنیهای مفید پزشکی و رژیم غذایی / راز جوانی و سلامتی پوست در طب سنتی
رمز و راز جوانی و سلامتی
رمز و راز جوانی و سلامتی

راز جوانی و سلامتی پوست در طب سنتی

راز جوانی و سلامتی پوست در طب سنتی

رمز وراز جوانی و سلامتی

غذاهای کم چرب و پر از فیبر دو عامل مهم غذایی را تشکیل می دهند و به عبارت دیگر شما با مصرف کردن موادی که دارای چربی فوق العاده کم و فیبر زیاد باشد راهی برای گشودن درهای زندگی طولانی می یابید. آیا تفکر کرده اید که بهترین ژیم غذایی برای شما کدام ا ند؟ معروف ترین دانشمندان  علوم غذایی عقیده دارند که بهترین غذاهایی که می جلوی پیرشدن شما را بگیرند غذاهایی هستند که از سبزیجات،حبوبات و دانه های غلات تشکیل شده باشند.

این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که بهترین چربی برای شما چربی هایی هستند که شمانمی خورید. شما راجع به چربی در کتاب ها مطالب زیادی خوانده و میخوانید. این که چربی ها نباید اشباع شده باشند. این که چربی های موجود اشباع نشده مانند روغن زیتون و کنجد و افتابگردان و بادام زمینی بهتر است، این که چربی های موجود در گوشت قرمز چه لابه لای گوشت، چه به صورت پیه و دنبه برای شما خطرناک است. این که چربی موجود در شیر، ماست، پنیر، خامه برای شما ضرر فراوان دارد وشما با دست خود با خوردن آن ها جان خویش را به خطر می اندازید.

این مطالب همه صحیح و درست است. ولی می توانیم تمام این نکات را به صورت یک جمله خلاصه کنیم و ان را توصیه نماییم وان این است که «تا میتوانید چربی کمتر بخورید» هرچه شما چربی کمتر بخورید بیشتر درامان خواهید بود. سعی کنید هر روز مقداری سبزی خام بخورید. ما به شما توصیه نمی کنیم خام خوارباشید ولی بایستی هر روز باغذای خود مقداری سالاد مصرف کنید زیرا با خوردن سالاد مقداری سبزی تازه که حاوی بسیاری از مواد طبیعی لازم برای سلامت ماندن شماست وارد بدن شما می گردد، کوشش کنید حتماسر سفره شما مقداری سبزی خوردن باشد. زیرا سبزی خوردن از انواع سبزی ها مثل تربچه، پیازچه، ترخون، نعناع، شاهی، تره، ریحان و مرزه تشکیل می شود و هریک از این سبزی هادارای مواد بسیار لازمی برای بدن شما بوده و دارای انواع و اقسام ویتامین ها هستند.

البته همان طوری که گفته شد لازم است به طور مرتب، هنگام غذاخوردن ازسبزی های مختلف استفاده کنید. زیرا افراد زیادی هستند که همیشه باغذای خود یک نوع سبزی مصرف می کنند.البته این کار بهتر از هیچ سبزی مصرف نکردن است ولی مصرف متنوع سبزی ها به بدن شما این امکان را می دهد که از انواع و اقسام مواد معدنی و ویتامین های موجود در سبزی ها استفاده نمایید. سعی کنید اگر امکان دارد با غذای خود پیاز مصرف کنید. پیازی که به صورت «پیاز داغ» در غذاها مصرف می شود به علت سرخ شدنش در روغن آن هم به مدت زیاد خواصی اصلی خود را از دست می دهد.

اگر بتوانید از «سیر» هم استفاده کنید که فوق العاده عالی است . ولی البته «سیر» به خاطر داشتن بوی بدش اغلب به صورت خام مصرف نمیشود ولی در ایام تعطیلی در مواقعی که شما با دیگران سروکار ندارید و در خانه خود استراحت می کنید می توانید. از «سیر خام» در غذاهای خود استفاده نمایید و از خواص بی شمار این گیاه خوارکی بهره مند شوید.

پروفسور gramا استاد دانشگاه کالیفرنیا یک دستور هفت ماده دارد که ما آن را به نظر شما می رسانیم:

۱-راجع به گذشته فکر نکنید. فکر نکنید که چرا طی سالهای گذشته عمر خود، دستورات غذایی مفید را رعایت نکرده ایدو خیلی از غذاهایی را که نبایستی می خوردید، خورده اید، سعی کنید از همین امروز تصمیم بگیرید که در غذاخوردن خود روش صحیحی را انتخاب کنید و به طور سالم و بهداشتی غذا بخورید.

۲ پیش خودنگویید که من دیگر نباید خارج از منزل غذا بخورم. زیرا اصولا خیلی از مردم مجبورند در خارج از منزل غذا مصرف کنند فقط سعی کنید وقتی در جایی جز خانه خود غذا میخورید. غذایی بخورید که برای شما مضر نباشد. به دنبال سادگی غذابروید نه به دنبال مزه و شکلی و قیافه آن.

۳- غذاها باید پخته شوند. مردم غذاهای خام رادوست ندارند ولی چرا شمابیش از اندازه غذای خود را می پزید؟ چرا آنقدر مرغ یا سبزی ها و یا میوه ها را حرارت می دهید که پاک قیافه شان تغییر کند، خواص شان از دست برود، ویتامین هایشان از بین رفته و نابودگردند، این حقیقت به خصوص در غذاهایی که با سبزی تهیه میشودزیاد به چشم میخوردوبسیاری از خانواده هادر موقع غذا قدر سبزی را میپزندوان قدران ها راحرارت میدهند که آن را به چیزی بی بو و بی خاصیت تبدیل می کنند. غذاهای چینی را به خاطر اورید. ان ها سبزی ها را یک تفت می دهند و از سراجاق برمی دارند و شما به هنگام خوردن غذاهای چینی خامی سبزی هارازیر دندان خود حس می کنید. به علاوه سعی کنید تا انجا که ممکن است سبزی ها را کمتر سرخ کنید. حتی غذاهای دیگر را. چه پختن مواد غذایی به مراتب بهتر از سرخ کردن انهاست زیرا شما به هنگام سرخ کردن غذاها ضمن انکه مواد غذایی را خراب می کنید، ان ها حرارت زیادتری دیده و زودتر خراب می شوند و به علاوه با خوردن ان ها باز مقداری چربی وارد بدن خود می کنید.

۴-مجبور نیستید که خام خوارباشید ولی سعی کنید مقداری از غذاهای خود را به صورت خام مصرف کنید مثل سبزیهای خام و میوه های خام.

۵- از خوردن گوشت، ترس نداشته باشید ولی سعی کنید که گوشت های دود زده مثل ماهی دودی و یا گوشت هایی مثل سوسیس، کالباس و امثال ان ها که دارای مقادیر زیادی نیترات هستند مصرف نکنید. البته بعضی از گوشت ها مثل ماهی دودی خوشمزه هستند ولی قرار شد که مزه غذاها در مرحله ثانوی قرار داشته باشد و ما اولی به سلامت غذا فکر کنیم.

۶- تا حد امکان سعی کنید از مصرف مواد غذایی کنسرو شده خودداری کنید و مواد غذایی را به صورت شکل طبیعی خود مصرف نمایید. یعنی به جای هویج که به صورت کنسرو تهیه شده و یا لوبیای سبز و نخود فرنگی داخلی قوطی از خودان ها استفاده نمایید.

۷- سعی نکنید که غذاهای شما همیشه یک شکل و یکنواخت. باشد. بکوشید که از غذاهای گوناگون استفاده کنید تا مواد غذایی و مصرف مختلف وارد بدن شما شود. فقط کافی است در نظر داشته باشید که این مواد غذایی دارای موادی باشد که برای شما مفید است و فاقد عناصری باشد که برای شما مضر می باشد.

همچنین ببینید

چگونه از سرطان پیشگیری کنیم

برای پیشگیری از سرطان چه کنیم؟قسمت دوم

برای پیشگیری از سرطان چه کنیم؟ تحقیقات نشان داده اند که به دلیل مصرف زیاد …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *