معماری
خانه / اشنایی با داروهای گیاهی / راه درمان پر کردن مژه چیست؟
پر کردن مژه
پر کردن مژه

راه درمان پر کردن مژه چیست؟

راه درمان پر کردن مژه چیست؟

اگر مژه ی چشم کم مو است و میل دارید پرپشت شود ۵ گرم برگ گردو را با ۱ میلیگرم جوهر گنه گنه (اوکتین) مخلوط و در کمی آب بجوشانید. و هر صبح و شب مژه و پلک را با آب صاف کرده ی آن ملایم مالش دهید. در صورتی که مدتی تکرار شود موهای مژه افزایش می یابند.

خواب

خواب کافی برای سلامتی و حفظ فعالیتهای عادی دستگاه عصبی لازم و ضروری است. در حقیقت خواب برای کمک به اعصاب است. در مدت خواب، اعصاب کاملاً آزاد شده و از فشار و خستگی بیش از حد رهایی می یابند. آزمایشات انجام شده ثابت کرده است که اگر حیوانات از خواب محروم شوند زودتر از آن هایی که از غذا محروم شده اند تلف می گردند.

خواب باید به اندازه ی کافی طولانی و عمیق باشد. خواب های ناآرام، سبک و آشفته، حتی اگر طولانی مدت هم باشند، تازگی و شادابی خواب عادی را عاید نمی سازند. اگر مدت خواب کم باشد صبحها با خستگی، احساس سنگینی سر و گاهی با سردرد همراه  است    نتیجه در طول روز عقل، هوش، حافظه وتمرکز حواس ضعیف عمل میکند و انسان نیز کم حوصله می شود

مدت خواب برای افراد بالغ

مدت یا ساعاتی که در یک شبانه روز افراد بالغ باید در خواب باشند کاملاً مشابه و یکسان نیست. از این نظر نیاز افراد به خواب متفاوت است. ولی به طور متوسط ۸ ساعت خواب در هرشبانه روز برای افراد بالغ مناسب می باشد. متأسفانه بعضی افراد مدت خواب را به عنوان اوقات اضافه ی زندگی تلقی میکنند و چنین می پندارند که از این وقت می توانند برای انجام کارهای مختلف استفاده کنند. همچنین افرادی غافل از آن هستند که استفاده از این ذخیره، عواقب خیلی بدی در بردارد.

  • کم خوابی مداوم باعث میشود که در کار دستگاه مغز و اعصاب اختلال ایجاد شود.
  •  کم خوابی مداوم باعث میشود که قابلیت کار انسان کاهش یابد.
  •  کم خوابی مداوم باعث میشود که انسان دچار عصبانیت و بدخلقی، بهانه گیری و ناسازگاری گردد.
  •  کم خوابی مدوام باعث میشود که خستگی در انسان افزایش یافته و بیش از پیش به ناراحتیهای مختلف مبتلا گردد.

    شرایط ایجاد خواب آرام و عمیق

  • همان طوریکه در سطور بالا ذکر شده است خواب راحت و عمیق برای تأمین سلامتی اعصاب و در نتیجه سلامتی قلب و عروق لازم و ضروری است. برای رسیدن به این هدف باید نکات زیر را مورد توجه قرار داده و آنها را به صورت یک عادت مفید و دائمی در زندگی اجرا کرد.
  •  باید شام یا غذای شب حداقل، ۲ تا ۲/۵ ساعت قبل از خواب صرف شود.
  • • باید کارهای فکری شدید حداقل ۱ تا ۱/۵ ساعت قبل از خواب قطع شود
  •  باید اطاق خواب به خوبی تهویه گردیده و بی سروصدا و در موقع خوابیدن تاریک باشد. خون در قسمتهای مختلف بدن بدون وجود هیچ گونه مانع به خوبی انجام شود.
  •  نباید هرگز لحاف، پتو و امثال آنها را بر سر کشید و نباید دمر (روی شکم) خوابید، زیرا این طرز خوابیدن تنفس عادی و ورود اکسیژن به بدن را مختل و انسان را دچار مشکل و ناراحتی می سازد.• باید همیشه در ساعت معینی خوابید

همچنین ببینید

چگونه از سرطان پیشگیری کنیم

برای پیشگیری از سرطان چه کنیم؟قسمت دوم

برای پیشگیری از سرطان چه کنیم؟ تحقیقات نشان داده اند که به دلیل مصرف زیاد …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *