معماری
خانه / بیماریهای دستگاه گوارش دهان و دندان / راه های رفع ناراحتی درد مفصل گیجگاهی و فکی
کنترل ورفع ناراحتی درد مفصل گیجگاهی - فکی
کنترل ورفع ناراحتی درد مفصل گیجگاهی - فکی

راه های رفع ناراحتی درد مفصل گیجگاهی و فکی

راه های رفع ناراحتی درد مفصل گیجگاهی و فکی 

کنترل ورفع ناراحتی درد مفصل گیجگاهی – فکی :

گاه افراد جهت تسکین درد طول و عرض اتاق را طی می کنند که بی اثر است. است. متخصصین پا از جمله دکتر موارد دانان برگ (متخصص شاغل در بنفورد، نیو هامپشایر) معتقد است شیوهٔ راه رفتن فرد می تواند باعث تأثیر مستقیم بر عضلات و مفاصل در مناطق دیگر بدن گردد به طوری که روی ناراحتی هایی چون تی.ام.دی. به طور مستقیم اثر می کند.bisms-ir-2016-08-17-1

ناراحتی که گاه در یک ناحیه آغاز ولی در بخش دیگر در ناحیهٔ فک احساس می شود. او را با او دکتر دانان برگ اعتقاد دارد در صورتی که در حین راه رفتن عضلات پاها در وضعیت درست قرار نگیرند، عضلات سایر بخش های بدن (عضلات ته و سر) جهت جبران مشکل تحت تأثیر قرار گفته و آسیب میبینند.

فشار بیش از حد منجر به آسیب عضلانی و درد مفاصل گیجگاهی – فکی میگردد. . افرادی که هنگام راه رفتن عضلاتشان نوسان دارد دچار این ناراحتی می شوند. دکتر دانان برگ توصیه می کند در صورت دچار شدن به ناراحتی فوق (درد مربوط به پا و دهان) به یک متخصص که در نوع راه رفتن صحیح تخصص دارد مراجعه گردد تا در صورت مشاهدهٔ مشکل با تجویز کفی مخصوص جهت رفع ناراحتی و اصلاح شیوه راه رفتن اقدام کنند.

احتراز از مصرف مواد چسبنده و شیرین:

دکتر استاکر معتقد است پرهیز از مصرف خوراکی های جویدنی و مضر چون شیرینی، تافی و تکه های بزرگ شستهای سفت، مفید و لازم است و باید از خوردن آنها تا برطرف شدن ناراحتی فکی خودداری گردد.

احتراز از قراردادن گوشی تلفن بین سروشانه: بسیاری از آقایان در محل کار دو کار را هم زمان انجام می دهند، برای مثال حین صحبت با تلفن با کامپیوتر کار می کنند به گونه ای که گوشی تلفن را به کمک سرروی شانه قرار می دهند که ضمن فشار آوردن به فک، عضلات شانه و گردن و ناراحتی آن ها مشکل تی.ام.دی را سه برابر می کند. دکتر استاکر استفاده از هدفون را توصیه می کند که با هزینه کمتری میتوان در مراکز فروش لوازم اداری تهیه کرد.

ورزش فکی:

درد مفصل گیجگاهی – فكی را که در اثر کار بیش از حد ماهیچه های آرواره ایجاد می شود می توان با انجام چند حرکت (ورزش) فک رفعیا کاهش انجام حرکات زیر به مدت ۲ تا ۳ بار در روز توصیه میگردد.

 بازو را روی میز قرار داده و کف دست را زیر چانه بگذارید و به طور ملایمبه آن فشار بیاورید سپس دهان را حدود نیم تا یک سانت باز کنید و آرام ببندید.دهان را انقدر باز نکنید که فک صدا کرده یا صدمه ببینند. این عمل را ابتدا ۵بار و سپس ۱۰ بار انجام دهید.

کف دست راست را زیر چانه قرار دهید به طوری که انگشتان روی گونهٔ راست قرارگیرند، سپس استخوان فک پایین را به سمت چپ، عقب و مرکز به ارامی حرکت دهید. این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید. حرکت فوق را با دستاستفاده از حرارت ملایم : برای تسکین موقتی درد عضلات آرواره می توان از حرارت مرطوب یا یک حولهی مرطوب گرم یا یک دستمال داغ به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه روی آرواره استفاده کرد. بهتر است این عمل یک بار صبحو بار دیگر در پایان روز زمان شدت ناراحتی انجام شود.

احتراز از فشار آوردن به دندان ها در حین تمرکز (بسیاری از آقایان در حین تمرکز انجام کاری مخصوص، به دندانها و آرواره فشار میآورند). دکتر پری معتقد است که این عمل به اندازهٔ دندان قروچه شبانه زیان آور است. وی توصیه می کند که این عادت فراموش شود و برای این کار کوک کردن ساعت مچی را هر یک ساعت یا ۱۵ دقیقه یک بار پیشنهاد می کند. با زنگ ساعت در حالی که به کار ادامه می دهید سعی کنید به شانه ها، گردن و فک استراحت دهید. فراموش نشود کار کردن با فکی سالم بسیار دلچسب و مطبوع است.

همچنین ببینید

تحریک اشتها

اشتها را با این مواد تحریک کنید!!

اشتها را با این مواد تحریک کنید!! چای دارچین دارچین یکی از قدیمی ترین ادویه …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *