معماری
خانه / درمان دیابت / راه کارهای کلی پیشگیری از دیابت
راه کارهای کلی پیشگیری از دیابت
راه کارهای کلی پیشگیری از دیابت

راه کارهای کلی پیشگیری از دیابت

راه کارهای کلی پیشگیری از دیابت

مبتلا به دیابت به این معنا نیست که باید از خوردن بسیاری از خوراکی ها دست کشید بلکه کافی است با رعایت برخی نکات از مشکلات و عوارضی که دیابت ایجاد می کند، پیشگیری کنید. از جمله:

* کربوهیدرات ها را با دقت انتخاب کنید:

برای کنترل دیابت نیازی نیست که به طور کلی کربوهیدرات ها را از برنامهٔ غذایی تان حذف کنید. کربوهیدرات هایی انتخاب کنید که آرام آرام در بدن می شکند و انرژی تولید می کند.

* درصورت نیاز وزن کم کنید:

اگر وزن اضافه دارید، در وهلهٔ اول برای کنترل دیابت وزن خود را کم کنید، زیرا این امر توانایی بدن را برای استفاده از انسولین بهبود می بخشد. علاوه برآن، قند خون کاهش می یابد و فشار خون و چربی خون تنظیم می شود.

* -خواب کافی داشته باشید:

کم خوابی یا خواب زیاد می تواند اشتها را افزایش دهد، بنابراین روزی ۷ تا ۸ ساعت بخوابید، اگر دچار آپنه، خواب هستید، درمان آن میتواند باعث بهبود خواب و کاهش میزان قند خون شود.

* فعال باشید:

هنگامی که با تلفن صحبت می کنید، سعی کنید از دوچرخه ثابت استفاده کنیدیا این که راه بروید.

روزی نیم ساعت ورزش کمک می کند تا خطر بروز بیماری های قلبی . عروقی، کلسترول و فشارخون کاهش پیدا کند. علاوه براین ورزش در کاهش وزن تأثیر زیادی دارد.

* قند خون خود را به طور روزانه کنترل کنید:

با کنترل روزانه قند خون می توانید از مشکلات دیابتی مانند دردهای عصبی پیشگیری کنید.

* استرسی را کنترل کنید:

درصورت ابتلا به دیابت، استرسی باعث افزایش قند خون می شود. سعی کنید هر نوع استرس را از خود دور کنید. مصرف گیاه به لیمو و گل گاوزبان و سنبل طیب با لیمو عمانی انوع تشویش واضطراب واسترسی و دلشوره کاهش و درمان می کند.

* ورزشی های تنفسی:

یوگا و مدیتیشن می تواند برای بیماری مبتلا به دیابت نوع ۲ مؤثر باشد.

* مصرف نمک را کاهش دهید:

کاهش دادن مصرف نمک های سدیم باعث کاهش فشارخون می شود و از کلیه محافظت می کند. از خوردن غذاهای آماده که نمک دارد، بپرهیزید. به جای نمک از گیاهان و ادویه برای طعم دار کردن غذا استفاده کنید (ترخون بهترین گزینه گیاهی به جای نمک است).

* مراقب زخم های خود باشید:

دیابت خطر عفونت را افزایش می دهد. بنابراین کوچک ترین بریدگی را سریع درمان کنید. زخم ها را به خوبی تمیز و ضدعفونی کنید. از پماد آنتیبیوتیک و باند استریل استفاده کنید. در صورت خوب نشدن زخم طی چند روز بهتر است به پزشک مراجعه کنید. (بهترین آنتیبیوتیک گیاهی محلول دم کردهٔ آویشن و بابونه است).

* دخانیات را کنار بگذارید:

  1. احتمال مرگ زودرس مبتلایان به دیابت که سیگار می کشند نسبت به افراد دیگر ۲ برابر است. ترک کردن سیگار به حفظ سلامت قلب و ریه کمک می کند. همچنین فشارخون، خطر سکته، حمله قلبی و بیماری کلیه را کاهش می دهد.
  2. غذاهای مناسب انتخاب کنید آن چه که باید در ذهن داشته باشید، این است که از خوردن میوه های توتی، ماهیحاوی اسید چرب امگا۳ و سبزیجات برگ سبزپررنگ به اندازه مناسب لذت ببريد. به

    پرچسب غذا توجه کنید و از مصرف چربی های اشباع شده و ترانس بپرهیزید.

  3.  به پزشک مراجعه کنید:
  4. سالی ۲ یا ۴ بار به پزشک مراجعه کنید. اگر بیمارید و انسولین مصرف می کنید یا به ایجاد تعادل در میزان قند خون نیاز دارید، شاید به دفعات بیشتری برای مراجعه به پزشکان متخصص طب ایرانی تا بتوانند براساس الگوی تغذیهٔ صحیح و گیاهان دارویی مناسب برمبنای مزاج شناسی و مصلحات به درمان شما اقدام نمایند نیاز باشد.

همچنین ببینید

بیماری قند

بیماران مبتلا به بیماری قند از گیاه استویا استفاده کنند….!!

بیماران مبتلا به بیماری قند از گیاه استویا استفاده کنند….!! ضمن هزاران مواهب طبیعی مفید …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *