معماری
خانه / درمان بیماری ها با داروهای گیاهی / رفع احساس سنگینی معده در طب سنتی!!
تخمیر شدن غذا در معده
تخمیر شدن غذا در معده

رفع احساس سنگینی معده در طب سنتی!!

 رفع احساس سنگینی معده در طب سنتی!!

تخمیر شدگی غذا در معده

برای رفع تخمیر شدگی غذا در معده مصرف ویتامین B و خوردن تربچه و ترب همچنین مصرف برگ بو در حین پختن غذاهای مختلف موثر خواهد بود.

ممکن است مصرف زیاد محصولات لبنی سرمنشأ ورم معده و احساس سنگینی باشد.
زمانی که سن بالا می‌رود فعالیت آنزیم LPH که وظیفه‌ی هضم لاکتوز (قند شیر) را دارد به طور طبیعی کاهش می‌یابد. در نتیجه لاکتوز به خوبی هضم نمی‌شود. زمانی که این قند وارد کولون می‌شود تخمیر شده و تولید گاز و ورم معده می‌کند.
اگر شما هم از این مشکل رنج می‌برید مصرف مواد لبنی را کاهش دهید. از مصرف شیر پرچرب، پنیر سفید پرچرب و غیره بپرهیزد و به جای آن محصولات لبنی کم چرب و به میزان کم میل کنید.

حواستان به فیبرها باشد
فیبرها باعث راحتی دفع شده و فلور روده را تنظیم می‌کنند؛ به این ترتیب باعث کاهش ورم معده می‌شوند. اما توجه داشته باشید که زیاده‌روی در مصرف فیبرها یعنی بیش از 20 گرم در روز نیز می‌تواند باعث تولید گاز معده شود.
فیبرها دو نوع هستند: فیبرهای حلّال و فیبرهای غیرحلّال.
نتایج پژوهش‌های مختلف نشان می‌دهد که پروبیوتیک‌ها ورم معده را بهبود می‌دهد اما هنوز محققان به طور دقیق نمی‌دانند چگونه و با چه مکانیسمی
گروه اول اگر به اندازه مصرف شوند برای دفع راحت مفیدند. گروه دوم قابل تخمیرند. در نتیجه مصرف بیش از حد آن‌ها باعث تولید گاز زیاد، ورم معده و احساس سنگینی می‌شوند.
فیبرهای حلّال در آلو، موز، سیب، گلابی، مرکبات، لوبیا، عدس و غیره و فیبرهای غیرحلّال در کاهو، اسفناج، سبوس گندم وجود دارند. پس در مصرف این مواد غذایی زیاده‌روی نکنید.
نوشابه ممنوع

از مصرف نوشابه‌های گازدار بپرهیزید
اگر از ورم معده و احساس سنگینی رنج می‌برید بهتر است مصرف نوشیدنی‌های گازدار را تا حد امکان کاهش دهید. به خاطر اینکه گاز این نوشیدنی‌ها راه لوله‌ی گوارش را بند می‌آورند و در جداره‌ی معده و روده کشیدگی ایجاد می‌کنند. برای همین باعث ایجاد احساس سنگینی همراه با ورم معده می‌شوند.

مواد غذایی ضد ورم معده را دریابید
برخی از مواد غذایی کمتر تخمیر شده و یا باعث دفع گاز می‌شوند و برای همین احتمال ورم معده را کاهش می‌دهند. توصیه می‌کنیم سبزیجاتی مثل آرتیشو، رازیانه، زنجبیل، آووکادو، مارچوبه میل کنید.
در بین میوه‌ها به آناناس، پاپایا، گیلاس، انگور، توت فرنگی، تمشک، طالبی، کیوی اعتماد کنید.
گوشت قرمز و گوشت ماکیان را دریابید.
برنج قهوه‌ای، گندم سیاه نیز مفید است.
توصیه می‌کنیم به غذاهایتان زیره، گشنیز، رازیانه و یا دارچین اضافه کنید تا ورم معده و احساس سنگینی تان کمتر شود.

آدامس ممنوع
حواستان باشد وقتی آدامس می‌جوید هوای زیادی وارد لوله‌ی گوارش می‌شود و برای همین روده و معده انبساط بیشتری پیدا کرده و شما دچار ورم معده می‌شوید.
برخی از گیاهان باعث دفع راحت شده و یا بادشکن هستند. برای همین با ورم معده مقابله می‌کنند. مثل رازیانه‌ی سبز یا آویشن، بادرنجبویه، نعنا فلفلی، گیاه رزماری و غیره علاوه بر این آدامس حاوی میزان زیادی سوربیتول است. سوربیتول نوعی قند است که به سختی جذب می‌شود و برای همین باعث تولید گاز و احساس ورم معده می‌شود. پس لطفاً آدامس نجویید.

سر میز دقت کافی داشته باشید
اگر بعد از غذا دچار احساس سنگینی و ورم معده می‌شوید باید اصولی را سر میز غذا رعایت کنید. سر میز آب زیادی ننوشید. به عقیده‌ی متخصصان نوشیدن زیاد آب امکان دارد شما را دچار ورم معده کند.
بزرگ‌ترها بی دلیل توصیه نمی‌کنند سرسفره حرف نزنید. اگر زمانی که غذا می‌خورید مدام حرف بزنید هوای زیادی می‌بلعید و در این صورت دچار ورم معده می‌شوید.
غذای خیلی داغ یا خیلی سرد نخورید. در این صورت خیلی سریع غذا را می‌بلعید و برای همین هوای بیشتری وارد دستگاه گوارشتان می‌شود که مشکل ساز خواهد شد.

همچنین ببینید

جلوگیری از عرق

جلوگیری از عرق بدن در طب سنتی!!

جلوگیری از عرق بدن در طب سنتی!! جلوگیری از عرق تعریف عرق را می توان …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *