معماری
خانه / دانستنیهای مفید پزشکی و رژیم غذایی / زنان باردار کدام خوراکی ها را بخورند و کدام را نه ….؟؟؟
تغذیه بارداری
تغذیه بارداری

زنان باردار کدام خوراکی ها را بخورند و کدام را نه ….؟؟؟

 زنان باردار کدام خوراکی ها را بخورند و کدام را نه ….؟؟؟

 

 

خوراکی مفید برای زن باردار

 

لبنیات (شیر، کره، ماست شیرین، پنیر بی نمک و…)

میوه جات و سبزیجات (گلابی، زردآلو، ریواس، شنگه کوهی، کاهو، خربزه، گرمک، طالبی، زرشک، انگور، گل کلم، کلمپیچ، کلم قمری، هویج، خیار، کنگر، ریحان، نارنگی، خرمالو، شلیل، آب پرتقال، آب سیب، ترب، آب لیمو، آلو زرد، آلوسیاه، آب نارنج، بادام، آلوچه سبز، ذرت،

فندق ،  آش و سوپ (آش آبغوره، آش سماق)

ماهی تازه ناگفته نماند برای زنان باردار افراط در خوردن کلیه خوراکی ممنوع است و نباید هیچ غذایی را خارج از اندازه بخورند.

تنوع بهترین روشی است که زن آبستن می تواند به کار بندد و از تمام خوراکی استفاده کند ولی هرکدام را به مقدار کم

خوردن گندم برشته، برنج، شاهدانه برشته بدون نمک، مقوی و مؤثر در استخوان بندی جنین میباشد.

خوردن مرباها به خصوص مربای شقاقل و مربای بهار نارنج مفید میباشد.

در هفته یک بار، ۲۰ گرم روغن بادام خالص یا روغن زیتون میل کنید.

خوردن سبزیجات (ضد عفونی شده و پخته شده) بسیار مفید میباشد.

۵۰ گرم عرق بید مشک، ۵ گرم تخم ریحان، ۵ گرم فرنجمشک، ۱۰ گرم تخم بالنگو، به اندازه کافی شکر سفید و نیم کیلو آب سیب درختی.

همه را مخلوط کرده، به مقدار کافی به آنها آب اضافه کنید تا شربت بسیار گوارا و معطر و مقوی به دست آید. سپس هرگاه خواستید میل کنید  برای تقویت قلب و صحت مزاج و زیبایی طفل بسیار مفید می باشد و همچنین خوردن ریحان، شنگه کوهی و گذاشتن گل رنگارنگ در اتاق خواب نافع میباشد.

خوردن سیر موجب خوش آب و رنگ شدن نوزاد می شود.

خوردن برگ شنبلیله موجب می شود، طفل زن باردار بعد از تولد مو زیاد و پر داشته باشد.

خوردن انگور موجب سلامتی فرزند آینده خواهد شد.

خوردن انار صبح ناشتا موجب تقویت مادر و فرزند می شود.

خوردن هویج موجب سلامتی و تقویت جنین می شود.

خوردن اسفناج باعث خوش اب و رنگ شدن جنین می شود و نیز از سقط جنین جلوگیری می کند.

خوردن بذر رازیانه باعث می شود که نوزاد چشمانی شهلا و زیبا داشته باشد.

مصرف سوپ سبوس گندم بسیار مفیدمی باشد.

لوبیا سبز مورد نیاز است و باید آن را پخته میل کنید

 

خوراکی زیان آور برای زن باردار

 

باید از چوبک، غازیاقی، سرو کوهی، ترخون، حلواچوبه، بذر غازیاغی، روغن کرچک، سلیخه، نعناع، زعفران، آب چلتوک برنج، براسیون، کرفس، نخود، مویزک، برگ سنا مکی، برگ گیاه یا ریشه آفتابگردان، سوسنبر، دار شیشعان، مشک ترامشیع، نخود سیاه یا لپه نخود، کنجد، توکلیجه، زنجبیل، ریشه آنجلیکا، عشبه، سکنجبین، فیل گوش، کهربا، عشقه، گلپر، سیکلامن، خردل، اسفند، گل طاوس، انجدان، بادمجان، قهوه، گیاه عرعر، رناس ، قنطوریون کبیر، گل حلوا، عدس ، حنا، صبر زرد، روغن بادام تلخ، زیره، خشخاش، انواع سوسیس، زرآوند، سرکه، جعفری، گنه گنه، جودو سر، گوشت گاو، آناناس، میخک، صمغ، انزروت، گوشت آهو، انبه هندی، ابهل، بسبایج، تخم پنبه، افسنطین، سرخس، قرمز دانه، چای بعد از غذا، سندروس یامسهل، ضمناً باید از پریدن و دویدن، مجامعت زیاد یا کارهای سخت و خسته کننده، فریاد کشیدن، حرص و جوش، غم و غصه، ناراحت و عصبانیت پرهیز کرد.

همچنین ببینید

شلغم

شلغم اشتها را باز میکند!!

شلغم اشتها را باز میکند!! شلغم شلغم دارای ویتامین A-B-Cوعناصری مانند فسفر، کلسیم، گوگرد، منیزیوم و …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *