معماری
خانه / ماساژ درمانی / لطفاً آسودگی را باماساژ کمر تجربه کنید
لطفاً آسودگی را باماساژ کمر تجربه کنید
لطفاً آسودگی را باماساژ کمر تجربه کنید

لطفاً آسودگی را باماساژ کمر تجربه کنید

لطفاً آسودگی را  باماساژ کمر تجربه کنید

پایین کمر یکی از حساس ترین قسمتهای بدن است. نشستن به مدت زیاد روی صندلی، در روزهای متوالی و سال های مدید می تواند موجب فشردگی ستون مهرهها شود و تنش زیادی را در این ناحیه به وجود آورد که احتمالا منجر به بیماری دیسک (فتق دیسک کمر) و حتی سیاتیک میگردد. نشستن در حالتی که پاها را روی هم انداخته اید برای عضلات پایین کمر بسیار مضر است زیرا مدام عضلات یک ناحیه منقبض میشوند، در حالی که عضلات طرف دیگر کمر به طور قابل ملاحظه ای شل وست هستند.

چنین حالتی تمام ناحیه ی کمر را آسیب پذیر می کند. متاسفانه انباشته شدن تنش و ایجاد آسیب در این ناحیه بسیار آسان است و چون این فرآیند بسیار تدریجی است، ما متوجه هیچ چیز نخواهیم شد تا زمانی که موقعیت شدیداً وخیم گردد. لازم است به طور منظم زمانی را برای مراقبت از ناحیه ی کمر و بر طرف ساختن تنش موجود در این ناحیه کنار بگذارید تا هموارهاز بهترین شرایط برای سلامتی این ناحیه بهره ببرید و دچار هیچ مشکلی نشوید.

 

1

 

۱. عضلات پایین کمر را با کوبیدن ضربات ملایم و با کمک مشتهای نیمه گره کرده،گرم کنید. این کار بر جریان خون ناحیه خواهد افزود و به شکسته شدن تنش در این ناحیه کمک میکند. مراقب باشید، ضربات را آهسته وارد کنید به ویژه در نواحی قرار گرفتن کلیهها کلیهها درست در زیر دنده ها قرار گرفته اند.

۲. به آرامی دستهای خود را به پشت برده و با انگشتانتان عضلاتی را که در امتداد ستون مهره ها و موازی با آن قرار گرفتهاند لمس کنید. به این عضلات، عضلات راست نگه دارندهی ستون مهره ها میگویند و کارشان عمدتاً نگه داشتن تنه و جلوگیری از خمزیادی نشستن هستند.

۳. دو دست خود را گره کنید و با کمک مشت هایتان با حرکاتی دایرهای شکلی وکوچک، عضلات میانی و پایین کمر را ماساژ دهید. اگر دست هایتان را روی عضلات باسن قرار دهید می توانید از شستهای خود استفاده کنید و عضلات نگهدارنده این ناحیه را بین انگشتان خود بفشارید. این حرکت بهترین روش برای رها ساختن عضلات ازگرفتگی است.

۴. از شستهای خود کمک بگیرید و اطراف استخوان ساکروم (Sacrum) را کهاستخوان بزرگی در انتهای ستون مهره هاست فشار دهید. در این ناحیه نقاط نیروی فراوانی وجود دارد که به ویژه برای رفع گرفتگی عضلات بسیار مفید هستند. با تحریک این نقاط میتوان به دردهای پایین کمر و دردهای قاعدگی پایان داد. در آخر این ناحیه را با مالش های ملایم آرام کنید. اکنون چه احساسی دارید؟

همچنین ببینید

ماساژ گردن و شانه ها

راز لذت بردن از ماساژ گردن و شانه ها

راز لذت بردن از ماساژ  گردن و شانه ها گردن و شانه ها از پر …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *