معماری
خانه / دانستنیهای مفید پزشکی و رژیم غذایی / مواد معدنی مورد نیاز بارداری
مواد معدنی
مواد معدنی

مواد معدنی مورد نیاز بارداری

مواد معدنی مورد نیاز بارداری

آهن اثر بر روی بدن مادر و جنین

حمل اکسیژن در خون به سراسر بدن، تحریک مراحل حیاتی سلول ها، مهمترین فلز در دوره حاملگی، یک سوم آن توسط کودک درون رحم برای ساختن خون جذب شده و در کبد ذخیره میگردد. بهترین منابع غذایی: عصاره گیلاس، جلبک، مخمر، گوشت قرمز، جگړ، سبزیجات، دانه ها، حبوبات، جوانه ها، تخمه افتابگردان، میوه جات خشک، هندوانه، زرده تخم مرغ، مغزها، قارچ، چغندر.

کلسیم اثر بر روی بدن مادر و جنین

ضروری برای ساخته شدن استخوان ها، دندان های مادر و کودک و کار طبیعی اعصاب و ماهیچه ها، آرام بخش طبیعی، بهترین منابع غذایی: شیر کامل، لبنیات، سبزیجات، صدف، ماهی آزاد، ترب سیاه، زرده تخم مرغ، مغزها، جلبک، مرکبات، هندوانه، غذاهای استخوان دار، هویج.

فسفر اثر بر روی بدن مادر و جنین

مانند کلسیم و ویتامین D عمل می کند، برای سلامتی استخوان ها و دندان ها ضروری است و نیز در حفظ حالت قلیایی خون و کار غدد لازم است.

بهترین منابع غذایی

سبوس گندم، حبوبات، دانه ها، ماهی، لبنیات، جوانه گندم، جلبکها، بادام زمینی، زرده تخم مرغ،اثر بر روی بدن مادر و جنین: کمک به جذب پروتیین ها و مصرف چربی ها، کربوهیدراتها و آنزیم ها، حفظ توازن کلسیم، آرام بخش و ضد افسردگی۔ بهترین منابع غذایی: تمامی دانه ها و جوانه ها، جوانه گندم، صدف، از مغزها، گلابی، خرما، سبزیجات، زردآلوی خشک.

پتاسیم اثر بر روی بدن مادر و جنین

فعال کردن بسیاری از آنزیم ها، ضروری برای انقباض عضلانی و توازن مقدار سدیم در بدن، بهترین منابع غذایی: موز، گلابی، خرما، شاه توت، حبوبات، زردآلوی خشک، تخمه آفتابگردان،دانه ها

ضروری برای رشد سالم مغز و اعصاب که همراه با سایر املاح معدنی فعال می شود، در تولید آنزیم ها دخالت دارد، س در درمان سریع بیماریها نقش دارد، ضد تهوع و ضروری برای شیردھی۔ بهترین منابع غذایی: موز، جوانه و سبوس گندم، صدفها.

 

همچنین ببینید

مصرف ماهی در دوران بارداری

آیا مصرف نمک در دوران بارداری باید کم و محدود گردد؟

آیا مصرف نمک در دوران بارداری باید کم و محدود گردد؟ بعضی از افراد به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *