معماری
خانه / بیماریهای مخصوص زنان / نقش کلسیم در رفع ناراحتی های زنان!!
کلسیم و ناراحتی های زنانه
کلسیم و ناراحتی های زنانه

نقش کلسیم در رفع ناراحتی های زنان!!

نقش کلسیم در رفع ناراحتی های زنان!!

خوردن یا لیوان شیر بی چربی اضافی و یا خوردن یا پیمانه برگ کلم خرد شده اضافی در روز ممکن است برای پیشگیری ناراحتی های فیزیکی و دردهای قبل از عادت ماهیانه در دوران عادت ماهیانه کمک کند. طبق نظر جیمز پنلاند متخصص روانشناس در وزارت کشاورزی امریکا، اگر در رژیم غذای روزانه به مقدار کافی کلسیم خورده شود، و به جای ۶۰۰ میلی گرم کلسیم در روز (به طور متوسط)، مقدار بیشتری یعنی حدود ۱۳۰۰ میلی گرم کلسیم در روز خورده شود، ناراحتیهای عادت ماهیانه محسوساً کاهش مییابد. دکترپن لاند از گروهی از زنان داوطلب که از نظر دوره های عادت ماهیانه عادی بودند درخواست کرد که در مدت ۶ ماه هر روز از ۶۰۰ میلی گرم کلسیم در رژیم غذایی استفاده کنند و از گروه دیگری نظیر آنها درخواست کرد که در مدت ۶ ماه از ۱۳۰۰ میلی گرم کلسیم در روز استفاده نمایند. پس از ۶ ماه معلوم شد زنانی که از ۶۰۰ میلی گرم کلسیم در روز استفاده می کردند محسوساً بیشتر از ناراحتیهای عادت ماهیانه بخصوصی دریای هفته قبل از شروع عادت ماهیانه رنج می بردند. و از جمله بیشتر دچار افسردگی، تحریک پذیری، عصبانیت و نگرانی می شدند و به علت بی حالی و ناراحتی، در روزهای قبل از آغاز عادت ماهیانه از نیروی کار آنها کاسته میشد و به علاوه بیشتر از سردرد، پشت درد و گرفتگی عضلات و سفتی ماهیچه ها در دوران عادت ماهیانه رنج می بردند. چرا کم خوردن کلسیم این همه عوارض ناراحت کننده دارد و چطور وجود کلسیم محسوساً این عوارض را در زنان کم می کند برایدانشمندان کاملاً روشن نیست.

همچنین ببینید

کج بودن رحم

راه درمان کج بودن رحم چیست؟؟

راه درمان کج بودن رحم چیست؟؟ بسیاری از بانوان و دوشیزگان سوال می کنند که …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *