معماری
خانه / بیماریهای پوست و مو و ناخن / نیاز روزانه بدن به ویتامین c
نیاز روزانه بدن به ویتامین c
نیاز روزانه بدن به ویتامین c

نیاز روزانه بدن به ویتامین c

نیاز روزانه بدن به ویتامین c

به طور مختصر مقدار متوسط ویتامین C روزانه لازم برای بدن به شرح زیر توصیه می شود:

.برای شیر خواران ۳۰ میلی گرم در روز –

– برای بچه های ۱ تا ۹ سال ۳۵ تا ۶۰ میلی گرم در روز.

– برای دختران جوان ۱۰ تا ۲۰ ساله از ۷۵ تا ۸۰ میلی گرم در روز. 

برای زنان بالغ، بزرگسالان با رشد کامل حدود ۷۰ میلی گرم در روز. باتوجه به ارقام فوق الذکر یک قرص ویتامین C (۱۰۰ میلیگرم) در اغلب .دارد C حالات بیشیں از مقدار لازم برای یک شخص سالم ویتامین معمولا بیشترین تمرکز ویتامین C در نسوج و اعضائی است که فعالیت سوخت و ساز عمده بدن را به عهده دارند و در نسج یک عضو به خصوص،به طور مختصر مقدار متوسط ویتامین C روزانه لازم برای بدن به شرح زیر توصیه می شود:

برای شیر خواران ۳۰ میلی گرم در روز – – برای بچه های ۱ تا ۹ سال ۳۵ تا ۶۰ میلی گرم در روز.

– برای دختران جوان ۱۰ تا ۲۰ ساله از ۷۵ تا ۸۰ میلی گرم در روز.

– برای زنان بالغ، بزرگسالان با رشد کامل حدود ۷۰ میلی گرم در روز. باتوجه به ارقام فوق الذکر یک قرص ویتامین C (۱۰۰ میلیگرم) در اغلب دارد C حالات بیشیں از مقدار لازم برای یک شخص سالم ویتامین معمولا بیشترین تمرکز ویتامین C در نسوج و اعضائی است که فعالیت سوخت و ساز عمده بدن را به عهده دارند و در نسج یک عضو به خصوص،محصول و نگهداری و پختن سریع تر از بین میرود زیرا ویتامینی است محلول در آب و در جریان پختن سبزیجات خیلی زود در آب شسته و حل می شود. در تماس با جریان هوا به سرعت به اکسیژن جواب مثبت میدهد.

از بین رفتن و هدر رفتن ویتامین C با افزایش حرارت سریعتر می شود زیرا انزیم هائی که همراه ویتامین C در مواد وجود دارند در حرارت موجب انهدام آن می گردند. نور نیز یکی از عواملی است که ویتامین C را از بین میبرد. با این بی ثباتی ویتامین C لازم است که در تهیه و نگهداری مواد غذائی دارای ویتامین C مراقبت بیشتری به عمل آید تا حتی الامکان مقدار کمتری ویتامین از بین برود. لازم است مواد دارای ویتامین C در محل های خنک و با درجه حرارت پائین و در تاریکی نگهداری شوند (آب لیمو در شیشه های با رنگ تیره و یا سیاه). در موقع پختن حتی الامکان مواد با آب کمتری پخته شوند. از حرارت دادن طولانی مواد در موقع پختن احتراز شود و حتی الامکان با وسائل سریع که در زمان کمتری مواد پخته می شوند غذا پخته شود. بهرحال اگر میوه جات و سبزیجات خام خورده می شوند مسلماً به دلائل فوق ویتامین C بیشتری وارد بدن می شود. (البته در مواردی که شخص ناراحتیهای ویژه روده ای که از خوردن سبزیجات خام منع شده باشد نداشته باشد.)

همچنین ببینید

چگونه میتوان راش جلدی پیچک سمی را از بلوط سمی تشخیص داد؟

چگونه میتوان راش جلدی پیچک سمی را از بلوط سمی تشخیص داد؟

چگونه میتوان راش جلدی پیچک سمی را از بلوط سمی تشخیص داد؟ راش جلدی پیچک …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *