معماری
خانه / دانستنیهای مفید پزشکی و رژیم غذایی / ورزش بعد از زایمان را جدی بگیرید!!
ورزش بعد از زایمان
ورزش بعد از زایمان

ورزش بعد از زایمان را جدی بگیرید!!

ورزش بعد از زایمان را جدی بگیرید!!

ورزش بعد از زایمان

ورزش ها و نرمش هایی که پس از زایمان انجام میگیرند به منظور تقویت عضلات پشت، کف لگن و شکم میباشد ولی تمرینات و ورزش های سنگین و قوی را باید تا ۳ هفته پس از زایمان به تأخیر انداخت. ورزش های پس از زایمان موجب میگردد که عضلات شکمی طول و قوام اولیه خود را تا حدودی باز یابند. فرد باید با یکی از این تمرینات شروع کرده و روزی دوبار و هر بار ۵ دفعه آن را انجام دهد. در روزهای بعد به تدریج دیگری نیز افزوده می شود. تقویت عضلات پشت و شکم، گودی پشت کمر و شلی عضلات شکم را اصلاح کرده و ظاهر اندام خود را بهتر می کند. انجام این ورزش ها را در زنانی که زایمان طبیعی داشته اند و اگر به هر دلیلی تحت عمل جراحی یا سزارین قرار گرفته اند باید تا زمانی که پزشک صلاح میداند به تأخیر انداخت. يکې از دلایل شلی عضلات شکم بانوان و متعاقبا تجمع چربی در آنها که بعدآ مشکل ساز می شود انجام ندادن این حرکات ورزشی پس از زایمان است و بدیهی است که زایمان های متعددو پشت سر هم موجب اختلال بیشتر در تناسب شکم و لگن بسیاری از بانوان میگردد، ولی انجام این حرکات ورزشی که توسط برجسته ترین متخصصان زنان و مامایی و متخصصان طب ورزشی مورد تایید قرار گرفته است به حفظ تناسب اندام و احساس سلامتی کمک زیادی می کند./

درمان پرسوت

پرسوت نوعی بیماری رحمی است که گاهی بعد از زایمان همراه با تب دیده می شود و علایم آن زردی، ضعف و کم اشتهایی است.

درمان: برگ تازه پنج انگشت را کوبیده، سپس در روغن سرخ کنید و به همراه عسل به مریض بخورانید.

کمردرد زن تازہ زا

برای تسکین درد کمر خانمی که تازه فارغ شده است، باید اوشق و مغز قرص کمر را نرم بسایید،بعد با زرده تخم مرغ، کمی زردچوبه و چند عدد خرمای له شده، مخلوط کنید و بر کمر او ببندید. مومیایی و جوهر گنه گنه را در روغن بادام تلخ مخلوط کرده و بر کمر بمالید. گل بومادران و گل بابونه شیرازی را با هم بپزید و کمی از آب آن را بنوشید و تفاله های آن را بر کمر ضماد کنید.

همچنین ببینید

نمناکی دست ها

چه عواملی باعث نمناکی دست ها می شود؟؟

چه عواملی باعث نمناکی دست ها می شود؟؟ نمناکی دست ها عرق کردن کف دست …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *