معماری
خانه / دانستنیهای مفید پزشکی و رژیم غذایی / ویتامین ها و مواد معدنی
ویتامین ها و مواد معدنی
ویتامین ها و مواد معدنی

ویتامین ها و مواد معدنی

ویتامین ها و مواد معدنی

ویتامین A

در زیر انواع ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز در زمان بارداری که برای مادر و طفل داخل رحم او نیاز است را همراه با خواص آنها و این که چه موادی در چه غذاهایی وجود دارد را توضیح داده ام لطفاً توجه کنید.

ایجاد مقاومت دربرابر عفونت ها، احساس سلامتی و شادابی، سلامتی دندان ها و لطافت پوست، نرم نگه داشتن مخاط، پوست . و ترمیم سریع آنها، کمک به تنظیم ترشحات غده تیرویید. بهترین منابع غذایی: جعفری، کلم پیچ، اسفناج، سبزی جات، تربچه، هویج، زردآلو، فلفل قرمز، سیب زمینی، کاهو، زرده تخم مرغ، پنیر تهیه شده از شیر کامل، روغن ماهی، کره، جگر.

ویتامین B

تأثیر روی بدن مادر و جنین، آرام کردن دستگاه عصبی، کمک به کارکردهای متابولیک بدن و دستگاه گوارشی. بهترین منابع غذایی: نخودچی، سبوس چاودار، گندم، لوبیای خشک، بادام زمینی، برگهای سبزسبزیجات، زرده تخم مرغ، خاویار، آناناس، قلوه، جگر.

ویتامین B (ریبوفلاوین) اثر بر روی بدن مادر و جنین: ضروری برای تجزیه و جذب کربوهیدراتها و اکسیژن رسانی به سلول ها، حفظ سلامت بافت ها، ضد استرس، ضد خارش. بهترین منابع غذایی: پودر مخمر آب جو، زرده تخم مرغ، پنیر، سبزیجات، مرغ، قارچها، شیر، جگر۔ ویتامین و B (اسید نیکوتینیک، نیاسین) اثر بر روی بدن مادر و جنین: گشاد کننده رگها، کم کردن میزان کلسترول، کمک به گردش خون و تنظیم قند خون. بهترین منابع غذایی: سبزیجات، روغن ماهی، پنیر، قارچ ها، مخمر آب جو، جگر، گوشت گاو،

ویتامین Bs

اثر بر روی بدن مادر و جنین: کمک به ترشح کورتیزن، افزایش انرژی. بهترین منابع غذایی: جگر گوساله، لوبیا، نخودچی، سویا، گلابی، برنج قهوه ای، گندم بلغور، ملاس، زرده تخم مرغ.

ویتامین ، B (پیریدوکسین) اثر بر روی بدن مادر و جنین: ضد آلودگی، ضروری برای جذب و تبدیل پروتیین ها، کاهش احتباس مایعات، ضد استرس، مؤثر در تشکیل هورمونها، از بین بردن حالت تهوع مادر. بهترین منابع غذایی: سبزیجات، جلبک، سویا، مخمر جو، سبوس گندم و چاودار، شیره قند سیاه، جگر، گوشت گاو، ماهی ازاد.

ویتامین B12

(سیانو کوبالامین) اثر بر روی بدن مادر و جنین: دارای نقش حیاتی در تولید اسیدهای نوکلئیک و تشکیل سلول های حیاتی و تولید گلبولهای قرمز بهترین منابع غذایی: مخمر، لبنیات، ماهی، گوشت گاو، جلبک، جگر، گندم، صدف. اسیدفولیک اثر بر روی بدن مادر و جنین: مؤثر در جذب اهن و حفظ حجم خون (نیاز بدن به این ماده در دوره حاملگی دو برابر است). بهترین منابع غذایی: سبزیجات با برگ سبز تیره، سبزیجات ریشه ای، حبوبات، صدف، ماهی آزاد، شیر کامل، قارچ، مخمر، جگر، آب پرتقال.

ویتامین C

(اسید اسکوربیک) اثر بر روی بدن مادر و جنین: بالا بردن مقاومت در برابر عفونتها، تقویت دیواره مویرگها، آنتی بیوتیک طبیعی، جلوگیری از تشکیل زخم ها، ضد آلودگی، ضروری برای سلامت دندان ها و لثه ها و بافت همبند، دارای نقش مهم در جذب آهن

 

همچنین ببینید

کلید های تربیتی کودکان مبتلا به سندرم دان

کلید های تربیتی کودکان مبتلا به سندرم دان

کلید های تربیتی کودکان مبتلا به سندرم دان  هیچ پدر و مادری برای داشتن فرزندی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *