معماری
خانه / بیماریهای استخوان مفاصل و ماهیچه ها / پوکی استخوان و رشد قد را با ویتامین ها تامین کنید….
پوکی استخوان و رشد قد را با ویتامین ها تامین کنید....
پوکی استخوان و رشد قد را با ویتامین ها تامین کنید....

پوکی استخوان و رشد قد را با ویتامین ها تامین کنید….

 پوکی استخوان و رشد قد را با ویتامین ها تامین کنید….

برای درمان  پوکی استخوان – رشد بدن – رشد قد – ضرب خوردگی از چه ویتامین هایی استفاده کنیم 

۱. کمبود آهک در بدن باعث نرمی استخوان می شود. ۲. کمبود آهن از رشد اطفال جلوگیری میکند.

یک غذای خوب برای جبران کمبود آهن: یک استکان عدس و یک استکان لوبیا را آب پز نموده با روغن کنجد پیاز داغ کرده سپس کمی برگ چغندر به آن اضافه کرده به عنوان صبحانه میل شود.

۳. کمبود روی باعث کوتاهی قد میگردد.

4. سیلیس ضد راشیتیسم و برای استخوانها مفید می باشد مواد غذایی چون گندم سیاه، مارچوبه، هویج، تخم مرغ، جگر حاوی سیلیس می باشند.

۵. کمبود فسفر باعث پوکی استخوان و راشیتیسم می شود.. فسفر به روند بهبود شکستگی استخوان کمک می کند.

6. فلوئور باعث تقویت استخوانها می شود.

7.. کسانی که انحراف در ستون فقرات یا راشیتیسم دارند از غذاهایی که حاوی فلوئور است استفاده کنند.

8. کلسیم به رشد و استحکام استخوان کمک می کند.

9. برای جلوگیری از پوکی استخوان از مواد غذایی که در آنها منگنز وجود دارد استفاده شود.

10. برای درمان ضرب خوردگی مو ملایی را در روغن کوهان شتر حال کرده روزی ۳ بار ماساژ دهند.

طرز تهیه روغن: ابتدا کوهان شتر را حرارت داده روغن آن را میگیریم سپس صاف نموده می گذاریم سرد شود آن گاه روغن را با موملایی در ظرفی ریخته، ظرف را در آب جوش قرار میدهیم (بن ماری) تا موملایی در روغن حل گردد.

11. کمبود ید باعت کوتاهی قد میگردد.

12. ید برای معالجه نرمی استخوان مفید است.

13. ویتامین A جهت رشد و نگهداری استخوان مفید است.

14. ویتامین B1 به رشد بدن کمک می کند. این ویتامین در نان های سبوس دار، برنج سبوس دار، بادام زمینی، شیر و لبنیات موجود است.. ویتامین B2 به رشد و بازسازی بدن کمک می کند. صبحانه یک لیوان شیر همراه ۵ عدد فندق، ۵ عدد پسته، یک عدد گردو با یک قاشق جوانه گندم میل کنند و بعضی اوقات از قره قروت استفاده کنند

15. جهت محکم شدن استخوان و تسریع محل شکستگی از ویتامین D استفاده شود. برای مثال هفته ای ۲ بار صبحانه جگر و هفته ای یک روز ناهار ماهی و همچنین مغز قلم گاو، گوسفند و گوساله را در برنامه غذایی خود قرار دهند و روزی ۳ عدد خرما نیز میل کنند و یک سالاد که حاوی ویتامین D میباشد. جوانه گندم، جعفری، گوجه فرنگی، کمی پیاز و روغن زیتون.

۱6. خوردن باقلا باعث ازدیاد مغز استخوان ساق میگردد.

۱7. جو نرمی استخوان کودکان را از بین میبرد به صورت سوپ، نان یا جو تفت داده استفاده شود.

18. لوبیای سویا جهت رشد بدن کودکانی که رشد آنها متوقف شده مفید می باشد

19. جهت تقویت عضلات و رشد و نمو کودکان صبحانه به آنها عدس بدهند.

20. کسانی که پوکی استخوان دارند قهوه کم مصرف کنند.

۲1. مادرانی که میخواهند فرزند آنها قد بلند شود در دوران بارداری و شیردهی از خوراک لوبیا استفاده کنند.

همچنین ببینید

آرتروز روماتیسمی

گوشت قرمز دشمن آرتروز روماتیسمی است …

 گوشت قرمز دشمن آرتروز روماتیسمی است …!   آرتروز روماتیسمی چیست ؟   “آرتروز روماتیسمی ” …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *