معماری
خانه / دانستنیهای مفید پزشکی و رژیم غذایی / چقدر آب بنوشیم ، چقدر غذا بخوریم …؟؟؟
آب و تغذیه
آب و تغذیه

چقدر آب بنوشیم ، چقدر غذا بخوریم …؟؟؟

چقدر آب بنوشیم ، چقدر غذا بخوریم …؟؟؟

 

میزان دقیق آب مورد نیاز بدن چقدر است

 

در اثر فعالیت فیزیکی و تماس با گرما، مقدار از دست رفتن آب بدن و در نتیجه، میزان روزانه نیاز به مایعات افزایش مییابد.

مقدار دقیق آب مورد نیاز افراد سالم مشخص نیست ولی برخی از متخصصان نوشیدن روزانه حداقل ۸ تا ۱۰ لیوان (حدود ۲ لیتر) آب را برای حفظ میزان آب رسانی صحیح به بدن ضروری میدانند.

تأثیر مصرف آب بر کاهش وزن و یبوست نیز همچنان نامشخص است.

توصیه کلی برای مقدار دریافت آب، ۱ میلی لیتر برای هر کالری غذای مصرفی است.

قسمت اعظم این مقدار در غذاهای آماده وجود دارد.

آخرین توصیه مراکز علمی برای حجم آب روزانه مصرفی، ۲/۷ لیتر برای خانم ها و ۳/۷ لیتر برای آقایان بوده است.

بدن زنان باردار و زنان شیرده به مایعات بیشتری نیاز دارد.

 نوشیدن مقادیر خیلی زیاد آب برای افراد دارای کلیه سالم مشکل است ولی (به ویژه در آب و هوای گرم و مرطوب و نیز در هنگام ورزش)، کم نوشیدن آب خطرناک است.

نوشیدن مقادیر زیاد آب دیونیزه خطرناک است. به طور طبیعی، حدود ۲۰٪ از آب مورد نیاز، از طریق غذا و بقیه از راه نوشیدن آب و نوشیدنی  مختلف (از جمله نوشیدنی دارای کافئین) به بدن میرسد. آب به فرم مختلف (ادرار، مدفوع، عرق و تبخیر راه بازدم) دفع می شود.

 

سوء تغذیه چیست ؟

 

سوء تغذیه عبارت است از مصرف ناکافی، بیش از حد یا نامتعادل مواد غذایی،

در کشور توسعه یافته، بیماری ناشی از سوء تغذیه، اغلب در ارتباط با عدم تعادل تغذیه یا مصرف بیش از حد مواد غذایی هستند. اگر چه تعداد افرادی که در اثر مصرف بیش از حد، دچار سوء تغذیه شده اند، در سراسر جهان بیشتر است،

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، چالش حقیقی را در کشور در حال توسعه، بیشتر تغذیه ناکافی (به مواد غذایی لازم برای رشد و حفظ اعمال حیاتی) تشکیل میدهد تا قحطی،

همچنین ببینید

اعتیاد به مواد مخدر

چگونه از اعتیاد به مواد مخدر رهایی یابیم؟ (قسمت دوم)

چگونه از اعتیاد به مواد مخدر رهایی یابیم؟ احتمال اعتیاد  در صورت مصرف مقدار کمی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *