معماری
خانه / مغز و سیستم اعصاب / چه چیزهایی حافظه را تحت تأثیر قرار میدهند؟
چه چیزهایی حافظه را تحت تأثیر قرار میدهند؟
چه چیزهایی حافظه را تحت تأثیر قرار میدهند؟

چه چیزهایی حافظه را تحت تأثیر قرار میدهند؟

چه چیزهایی حافظه را تحت تأثیر قرار میدهند؟

کارایی و دقت حافظه بستگی به موقعیت هایی دارد که در آنها از حافظه استفاده میکنیم. همان طور که قبلا توضیح دادم برای نگهداری قسمتی از اطلاعات در حافظه ابتدا مجبورید که اطلاعات را مورد توجه کامل قرار دهید تا آنها را ثبت و سپس آنها را جذب کنید. هر عاملی می تواند سبب اختلال اولین مرحله ی پراهمیت حافظه شود، ممکن است این عوامل به قرار زیر باشند:

اطلاعات اضافی: اگر به یکباره با اطلاعات بسیارزیادی روبرو شویم، ممکن است بعداً نتوانیم بیشتر ان ها را به یاداوریم. در یک موقعیت اجتماعی با مردمان جدید بسیار زیادی روبرو می شویم اما بعداً به خاطر آوردن نام اغلب آن ها و یا خصوصیاتی بیشتر درباره ی آنها کاری مشکل می باشد. علت این است که اطلاعات زیادی ظرفیت ذهنی ما را اشغال کرده است و جایی برای ثبت و نگهداری اطلاعات جدید باقی نمی ماند. افرادی که مشغله ی بسیار زیادی دارند اغلب می توانند دریابند که به علت شلوغی بسیار زیاد، ذهنشان به راحتی فراموش میکند. اگر زندگی یک فرد از یک برنامه ی روزانه منظم پیروی کند در مقایسه با فردی که زندگی دگرگون و پرفشاری را سپری میکند فشار کمتری به حافظه اش وارد می شود.

موقعیت ذهن: به خاطر دلایل نسبتاً مشابه افرادی که افسرده و مشوش هستند اغلب درمییابند که عملکرد حافظه شان بسیار ضعیف می باشد، ذهن این دسته از افراد آنقدر مشغول افکار و احساسات درونی می باشد و آنقدر سردرگم این عوامل است که نمی تواند توجه کامل به اطلاعات جدید داشته باشد. در نتیجه نمی تواند این اطلاعات را به درستی ثبت کند.

درمان گیاهی تقویت حافظه

  •  برای رفع کسالت باید طباشیرهندی، درونج، زرناباد، زعفران، پوست هلیله ی کابلی، ابریشم مقرض، صندل سفید، پوست بیرونی پسته، هیل قرابی، مروارید، عود، کهربا و بسد از هر کدام ۵ گرم، بهمن سرخ، بهمن سفید، گل گاوزبان، شاه تره، بادرنجبویه و کبابه چینی از هر کدام ۱۰ گرم، قند یا شکر یا نبات ۲۵۰ گرم، همه را بسیار نرم بسایید و بعد با آب طلا، آب نقره، آب به، آب سیب درختی قرمز، آب انار شیرین و آبلیمو مخلوط کرده، هر روز صبح، ظهر و شب و هر مرتبه یک قاشق شربت خوری میل فرمایید.

افراد پیرتر که از قوه ی شنیداری و دیداری ضعیفی برخوردار هستند ممکن است در به خاطر سپردنچیرها با مشکل مواجه شوند. زیرا ناتوانی از آنها را در ثبت و جذب اطلاعات با مشکلات بیشتری مواجه ساخته است.

• برای رفع این مشکل جسمی باید جند بیداستر، ثعلب، مخمر جو، دانه های اسفند، اسپرزه، بسفایج، افتیمون شامی، مغز ناخنک، انیسون، انقوزه، آویشن شیرازی، بابونه ی شیرازی، بادآورد، گل بنفشه، پودینه، رازیانه، جاو شیرخشک، شحم حنظل، گل خطمی، زعفران، شوید خشک، شنبلیله ی خشک، فلفل سیاه، قسط شیرین، تخم کاسنی، کنجد، بومادران، نخود، میعه سایله و مصطکی رومی را به نسبت مساوی مخلوط کرده، نرم بسایید و هر صبح و عصر یک قاشق شربت خوری از آن را در دهان بریزید و با آب یا آب میوه میل فرمایید.

  •  هر روز صبح، ظهر و شب بعد از هر غذا یک فنجان نوشابه کومبوچا بنوشید.

 

18698-footofan_com

همچنین ببینید

اثر ورزشهای سبک در رفع فشارهای ذهنی و تقویت حافظه

اثر ورزشهای سبک در رفع فشارهای ذهنی و تقویت حافظه

اثر ورزشهای سبک در و تقویت حافظه فشارهای ذهنی، به کار بستن تکنیک هایی راپیشنھاد …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *