معماری
خانه / دانستنیهای مفید پزشکی و رژیم غذایی / چگونه خواب سنگین و عمیق داشته باشیم؟
سنگین کردن خواب
سنگین کردن خواب

چگونه خواب سنگین و عمیق داشته باشیم؟

 چگونه خواب سنگین و عمیق داشته باشیم؟

۱- غذای شب: باید اصولاً شب غذای سبک انتخاب شده و از سبزیجات تهیه شود. از خوردن غذاهایی که چون گوشت دیر هضم هستند باید پرهیز کرد، هم‌چنین نوشیدن الکل و قوه و چای و صرف توتون و غیره خودداری نمود. خلاصه شب باید تقریباً ۲ یا ۳ ساعت قبل از خوابیدن غذا صرف شود تا بهتر بتوانیم استراحت نماییم.

۲- وضع بدن در رختخواب: خوابیدن با پهلوی راست بهترین طرز راحت خوابیدن است زیرا گوارش غذا در این حالت اسان‌تر صورت خواهد گرفت. خوابیدن دست چپ یا شکم و پشت مخالف با وضع و کار و فعالیت دستگاه‌های کارخانه بدن انسان بوده، موجب ناراحتی و مزاحمت و تحریکاتی خواهد شد، ضمناً باید سر را به طرف شمال و پاها را به طرف جنوب قرار داد. این نوغ خوابیدن از لحاظ قوای مغناطیس بدن مفید بوده با حرکت و نیروی عظیم مغناطیس زمین مطابقت کامل دارد.

۳- سکوت در حین خواب: با وجود این‌که این موضوع بستگی با عادت دارد باز هم مراعات آن در موقع خواب برای استراحت و تمدید اعصاب لازم بوده از شرایط خواب عمیق می‌باشد.

۴- خواب قبل از نیمه شب: به طور کلی خواب قبل از نیمه شب از خواب بعد از نیمه شب عمیق‌تر و راحت کننده‌تر است. بدان جهت باید سعی کرد تا به خواب قبل از نیمه شب عادت نمود، استراحت مختصر بعدازظهرها نیز در صورت عادت مفید می‌باشد.

۵- ورزش، کار و فعالیت: منظور از خواب عبارت از رفع خستگی است. باید به اندازه کافی کار و فعالیت کرد تا خسته شد و خواب خوب نمود. بدیهی است(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) در صورت کار نکردن لااقل باید ورزش کرد، هم‌چنین در موقع خوابیدن باید سرگذشت روزانه و غم و اندوه را از خود دور نمود تا بهتر غنود، عادت به فکر و خیال بیهوده عواقب وخیمی را داراست که می‌توان آن را نوعی مرض روحی تلقی نمود که احتیاج به تداوی روحی دارد.

۶- دفع فضولات بدن: در موقع خوابیدن باید سعی کرد قبلاً روده‌ها و مثانه‌ را از فضولات خالی نمود. در نتیجه‌ی آزمایش معلوم گردید در این صورت گنجایش ریه‌ها ۲۵۰ سانتی‌متر مکعب افزایش یافته و در تصفیه خون و تنفس، حالت عمده‌ای خواهد داشت.

۷- تاریکی: خواب در اتاق تاریک بهترین خواب محسوب است. روشنایی خود سبب خستگی اعضاء بدن انسان و فرسودگی سلول‌ها را فراهم کرده, ایجاد ناراحتی‌هایی خواهد نمود. برای راحت خوابیدن و تأمین استراحت فکر و مغز و بدن بهتر آن‌که در رختخواب موقع خوابیدن، کتاب و روزنامه را دور انداخته به هیچ نوع مطالعه مشغول نشد تا فکر کاملاً استراحت نماید.

۸- اتاق خواب: باید دارای شرایطی باشد که ذیلاً از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد:

ادامه دارد…(بخش خواب طبیعی)

راه درمان خواب سنگین

  • برای اینکه خواب تان سنگین تر و عمیق شود، بعد از شام شب یک لیوان آب نارنگی بنوشید.
  •  چهل گرم رازیانه ی کوبیده شده را در یک لیترآب سرد ریخته و ۱۰ دقیقه بجوشانید. به مدت ۱۰دقیقه هم آن را دم کنید. سپس آب آن را صاف و با عسل شیرین کرده و در یخچال نگهدارید و شب ها پس از صرف شام شب یک فنجان آن را بنوشید (این نسخه مخصوصں خانمھاست).

همچنین ببینید

چگونه از سرطان پیشگیری کنیم

برای پیشگیری از سرطان چه کنیم؟قسمت دوم

برای پیشگیری از سرطان چه کنیم؟ تحقیقات نشان داده اند که به دلیل مصرف زیاد …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *