معماری
خانه / دانستنیهای مفید پزشکی و رژیم غذایی / چگونه غذا بخوریم تا بتوانیم جوان بمانیم …؟
رژیم غذایی
رژیم غذایی

چگونه غذا بخوریم تا بتوانیم جوان بمانیم …؟

چگونه غذا بخوریم تا بتوانیم جوان بمانیم …؟

 

نکته ای که دانشمندان بر آن تأکید دارند اهمیت کاهش وزن است.

منشأ بسیاری از بیماری مانند دیابت و بیماری قلب و عروق،… چاقی است.

کاستن از وزن منافع بسیاری به همراه دارد.

 

 مزایای کاهش وزن 

 

کاهش فشار خون،

کاهش احتمال سکته قلبی،

بهبود عملکرد ریه،

کاهش درد آرتروز،

کاهش احتمال سنگ صفراوی،

افزایش اعتماد به نفس و بهبود روابط اجتماعی.

اهمیت کاهش وزن در سنین بالا به مراتب بیشتر است به گونه ای که بعد از سن ۵۰ سالگی به ازاء هر ۶ – ۴ سال که بر عمر افزوده شود، وزن فرد باید به ۲۵ درصد کمتر از حد معمول این سن برسد.

برای نیل به این هدف باید مصرف چربی ها و هیدرات  کربن محدود شود تا انرژی کمتری به بدن فرد برسد.

 

رژیم غذایی مناسب

 

اگر رژیم غذا از مواد ضد اکسید مانند ویتامین «ای»، ویتامین ث «C»، بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A) غنی باشد احتمال ابتلا به سرطان کاهش می یابد مواد فوق در میوه و سبزی تازه به مقدار زیاد وجود دارد.

 

دستورات غذایی در میانسالی 

 

سعی کنید تنها ۲۰ تا ۲۵ درصد انرژی مورد نیاز بدن یاخود را از چربی تأمین کنید (یعنی در طبخ غذا بیش از یک قاشق غذا) خوری روغن زیتون استفاده نکنید)

برای تأمین پروتئین بدن خود، دوبار در هفته و هر بار ۱۲۰ گرم شت قرمز یا مرغ مصرف کنید و سه روز در میان به همان میزان شت ماهی، مصرف کنید.

روزانه یک تا ۲فنجان شیر کم چربی مصرف کنید.

حداقل دوبار در هفته غذای گیاهی مثل لوبیا، غلات سبوس دار و … مصرف کنید.

روزانه ۵ بار یا بیشتر میوه و سبزی تازه مصرف کنید.

همچنین ببینید

درمان انواع سرطان

سرطان چگونه درمان می شود؟ قسمت اول

سرطان چگونه درمان می شود؟ سرطان را بر حسب نوع آن می توان با روش …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *