معماری
خانه / بیماریهای پوست و مو و ناخن / چگونه نمک مصرفی را در رژیم غذای کاهش دهید
نمک
نمک

چگونه نمک مصرفی را در رژیم غذای کاهش دهید

چگونه نمک مصرفی را در رژیم غذای کاهش دهید

۱ – به جای نمک از ادویه جات و سبزیجات معطر استفاده کنید. این ادویه جات و سبزیجات عبارتنداز: ریحان، کرفس، موسیر، زیره سبز، شوید، رازیانه، اکلیل کوهی، زعفران، ترخون و آویشن، سبزیجات معطر و ادویهجات را میتوانید از عطاریها خریده و در مورد خواص آنها نیز از فروشنده آن سئوال کنید.

۲ – از نمک های گیاهی مثل (نمک سیر) اجتناب کنید. بهتر است از چاشنیهای تازه و خشک آن استفاده کنید.

۳- هرگز به نمکدان و نمک سر غذا فکر نکنید.

۴- سعی کنید از گوشت های آغشته به نمک و یا ماهی دودی استفاده نکنید.

۵ – از سیب زمینی که نمک زیاد زده شده و آجیل شور پرهیز کنید و نیز چیپس و خیار شور مصرف نکنید.

۶- سعی کنید به مقدار فراوان میوه و سبزی تازه مصرف کنید و مغز پسته و بادام را تازه و بدون نمک مصرف کنید. تا میتوانید از تخمدانه ها مثل تخم آفتاب گردان و تخم کدو که شور نباشد استفاده کنید.

۷ – به هنگام خرید مواد خوراکی به محتوای آنها دقیق شوید. چونغذاهایی یافت می شود که طعم شور ندارند ولی در آنها سدیم وجود دارد و بهتر است هنگام خرید توجه کنید. برگهای کاهو مملو از آهن و منیزیم است و هر دو این عناصر در ساخت سلولهای خونی بسیار اهمیت دارند. به این جهت خود کاهو بهترین ماده برای تغذیه مو است. قدری از آب کاهو و آب هویج را باهم مخلوط کنید و بعد این نوشابه را میل کنید.

همچنین ببینید

افتاب سوختگی صورت

افتاب سوختگی و نیاز به محافظت در نور افتاب / قسمت اول

افتاب سوختگی و نیاز به محافظت در نور افتاب  صبح یک روز آفتابی و تعطیل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *