معماری
خانه / بیماریهای استخوان مفاصل و ماهیچه ها / کمردردچگونه به وجود می آید؟
کمردرد
کمردرد

کمردردچگونه به وجود می آید؟

کمردردچگونه به وجود می آید؟

کمردرد

ورزش کنید. فعالیتهای منظم و ملایم هوازی، یعنی فعالیت هایی که موجب کشش یا تکان خوردن و بالا و پایین رفتن کمر نمی شوند می توانند قدرت و استقامت کمر را افزایش دهند و موجب عملکرد بهتر عضلات شوند. قدم زدن و شنا کردن، انتخاب های مناسبی هستند. درباره اینکه کدام نوع فعالیت برای شما بهترین فعالیت محسوب می شود با پزشک مشورت کنید.

قدرت و انعطاف پذیری عضلانی خود را افزایش دهید. ورزش های مخصوص عضلات شکم و کمر به نحوی به عملکرد آنها کمک می کنند که در همراهی با یکدیگر مانند کمربند طبیعی عمل نمایند. انعطاف پذیری مفصل ران و قسمت فوقانی ساق ها، استخوان های لگن را با ناحیه کمر هماهنگ میسازد.

کشیدن سیگار را ترک کنید.

مقدار اکسیژن بافتهای مهره افراد سیگاری کاهش مییابد و در نتیجه فرایند بهبود کمردرد در آنها به تعویق میافتد.

وزن خود را در حد طبیعی نگه دارید.

اضافه وزن موجب کشش عضلات پشت و کمر می شود.

نحوه ایستادن، نشستن و بلند شدن خود را اصلاح کنید.

وضعیت لگن خود را در حالت خنثی حفظ کنید. چنانچه باید به مدت طولانی بایستید، مرتباً محل قرار گیری پاها بر روی یک چهار پایه کوتاه را تغییر دهید تا مقداری از فشار، از روی کمر شما برداشته شود. مستقیم بایستید، پشت خود را صاف و سر را به سمت رو به رو نگه دارید و قوز نکنید.

برای نشستن از صندلی ای استفاده کنید که به خوبی از کمرتان حفاظت کند، دستگیره های مناسبی داشته باشد و قاعده آن به خوبی گردان باشد. در ناحیه گودی کمر، بالشی یا لوله تا شده ای قرار دهید تا انحنای طبیعی کمر حفظ شود. سطح زانوها و ران های خود را حفظ کنید. نشستن بر روی چهار پایه، در وضعیت خمیده به جلو موجب کمردرد می شود. به ساق پاهای خود اجازه دهید کار کنند و آنها را به طور مستقیم به بالا و پایین حرکت دهید. پشت و کمر خود را صاف نگه دارید و فقط بر روی زانوها خم شوید. از بلند شدن و چرخیدن همزمان خودداری کنید. چنانچه می خواهید بار سنگین یا دست و پاگیری را از جا بلند کنید از فرد دیگری به عنوان کمک استفاده نمایید. میز کار باید ارتفاع کافی داشته باشد و پاها در زیر میز به اندازه ای فضا داشته باشند که بتوانید خود را به میز نزدیک کنید. و با پشت صاف به راحتی کار نمایید. بر روی میز و به سمت جلو قوز نکنید.

از کفش های مناسب استفاده کنید.

کفش های پاشنه بلند برای افراد مبتلا به کمردرد مناسب نیستند و قسمت پایین بدن را به جلو می رانند و در نتیجه

فرد مجبور می شود انحنای کمر را به سمت عقب نگه دارد که با این کار فشار زیادی به مهره های پشت و کمر وارد می آید. کفش مناسب است که کف نرمی داشته باشد تا بتواند ضرباتی را که در هنگام راه رفتن، به مهره ها وارد می شود جذب کند

رانندگی را در وضعیت مناسب و راحت انجام دهید. رانندگی طولانی موجب کمردرد و پشت درد و نیز درد گردن می شود. صندلی های اتومبیل باید در قسمت پشت و کمر قابل تنظیم باشند و بتوان آنها را بالا و پایین برد و زاویه آنها را با توجه به قد راننده تغییر داد. پدالهای اتومبیل بایدکاملاً در قسمت جلوی پا واقع باشند تا ستون فقرات دچار چرخش نشود.

نحوه راه رفتن صحیح را یاد بگیرید. در هنگام راه رفتن به جلو خم نشوید و حرکات پیچشی انجام ندهید. در حال حمل اشیاء سنگین راه نروید.

نحوه صحیح بلند کردن اجسام سنگین از روی زمین.

مرحله ۱. پاها را به اندازه کافی از هم باز کنید به نحوی که با یکدیگر زاویه ۹۰ درجه تشکیل دهند. نوک پای جلویی

را در جهتی قرار دهید که جسم سنگین، پس از بلند کردن، در آن جهت حمل می شود. در نتیجه، از چرخش پشت و کمر ممانعت به عمل می آید.

مرحله ۲. پشت خود را صاف و مفصل ران و زانوها را در وضعیت خمیده نگه دارید. در این حالت زانوها به خوبی از هم جدا قرار می گیرند و جسم مورد نظر نزدیک به بدن واقع می شود. در نتیجه، خواهید توانست جسم را محکم در دست بگیرید و با کمک عضلات پاها از جا بلند شوید.

مرحله ۳. پس از بلند شدن، بدون چرخاندن پشت، جسم را به بدن خود بچسبانید و حرکت کنید و با همین روش نیز آن را بر روی زمین قرار دهید. همواره سعی کنید اجسام را با کف دست و جلوی انگشتان بلند کنید و از گرفتن اجسام با نوک انگشتان خودداری نمایید. اجسام سنگین نباید در سطح بالاتر از شانه ها حمل شوند زیرا موجب وارد آمدن فشار زیادی به ستون مهره ها خواهند شد.

ادامه کمردردچگونه به وجود می آید قسمت چهارم 

 

همچنین ببینید

پیشگیری از کمر درد

چگونه می توان از بروز کمردرد پیشگیری کرد؟ قسمت اول

چگونه می توان از بروز کمردرد پیشگیری کرد؟ با بهبود بخشیدن به وضعیت فیزیکی بدن …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *