معماری
خانه / بیماریهای استخوان مفاصل و ماهیچه ها / کمر درد را چگونه درمان کنیم؟؟
کمر درد
کمر درد

کمر درد را چگونه درمان کنیم؟؟

کمر درد را چگونه درمان کنیم؟؟

خانم ها باید به این نکته  مهم توجه داشته باشند که در حد امکان از کفش های بدون پاشنه یا تخت استفاده کنند. کفش های پاشنه بلند، زیبا و شیک به نظر میرسند، اما شما با پوشیدن آنها مثل این است که دائماً در حال کوهنوردی هستید. در این شرایط مرکز ثقل بدن و همچنین محور مفاصل، دائم در حال جابه جا شدن هستند. زانوهای شما خمیده هستند و لگن خاصره به طرف جلو تمایل دارد و مفاصل ستون فقرات و همچنین دیسک ها در شرایط بد و غلط و اریب یا غیرعادی قرار می گیرند. جهت تحرک و فعالیتهای بدنی وقت بیشتری قرار بدهید. اما قبل از انجام حرکات ورزشی و یا نرمش ها بهتر است با پزشک مشورت کرده و یک آزمایش کامل یا چکاپ برای سلامتی خود انجام دهید. شما به این وسیله پی می برید که انجام چه حرکات ورزشی برای شما مناسب تر است. با انجام این حرکات میتوانید از کمردرد جلوگیری کنید.

هنگام پیاده روی های طولانی مدت تا حد امکان هیچ گونه کوله پشتی حمل نکنید، اما اگر تمایل به برداشتن کوله پشتی دارید، باید از لحاظ طبی دارای وزن متعادل روی شانه ها و کمر باشد، بالاترین مرز سنگینی وزن آن نباید از ده کیلوگرم بیشتر باشد. برای دویدن کفش های مناسب با حالتی شبیه به کمک فنر و غیرقابل لغزش بسیار مهم میباشد. این کفش ها میبایست تقریبا نیم شماره بزرگ تر از اندازه طبیعی پای شما باشند، به این خاطر که پاها در هنگام دویدن امکان تورم دارند. در حد امکان روی زمینهای نرم (علف، خزه، زمین جنگل و ماسه) بدوید، آنها برای دویدن مناسب تر از زمین سخت هستند.

سوارکاری باعث تقویت و استقامت ماهیچه ها شده، باعث ترمیم و تصحیح قرار گرفتن صحیح ستون فقرات می شود. امتیاز این ورزش در مقابل دیگر ورزشها، وجود ریتم و هماهنگی در جابه جایی فشار میباشد. با این تفاسیر ستون فقرات و دیسک ها می باید نقش یک کمک فنر را ایفا کند. ورزش هایی مانند بسکتبال ویا والیبال که توپ در آنها پرتاب می شود، جزء ورزشهای مناسب برای رفع کمردرد به شمار می آیند، به این خاطر که در خلال بازی کمترین امکان برای استراحت وجود دارد، و حرکت های سریع و پرشتاب و پرش ها بسیار مناسب برای ستون فقرات و همچنین کمد و شانه ماهیچه های این نواحی می باشد. شنا کردن برای ستون فقرات، بهترین ورزش به شمار می آید. ماهیچه ها، رباط ها و مفاصل از طریق نیروی صعودی آب به بدن انسان حالت نرمی و انبساط میشوند و وزن بدن تنها ده درصد از وزن عادی خود را دارا است. علاوه بر آن تحریک آب سرد باعث مقاوم شدن بدن و ماهیچه ها میشود. ورزش هایی هم چون تنیس، اسکواج، اروبیک، پارو زدن، کشتی گرفتن، جودو و اسکی روی یخ برای افرادی که دچار کمردرد هستند به طور کلی ممنوع است.

چگونه درمان کنیم؟

در کنار ورزش و نرمش هایی به وسیله متخصصین توصیه می شود و یا فیزیوتراپی تجویز می شود. میتوانید از شنا کردن و ماساژ دادن و همچنین داروهای خاص نیز استفاده کنید. کوتاه بودن پا همچنین می تواند عاملی دیگر برای ابتلا به کمر درد باشد که برای جبران آن می توان با کفه های درون کفش و در صورت امکان کفش های طبی این تعادل را رعایت نمود.

همچنین ببینید

درد کمر

درمان درد کمر با گیاهان دارویی

درمان درد کمر با گیاهان دارویی  یکی از گیاهان با ارزش برای درمان کمردرد که …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *