معماری
خانه / بیماریهای ریه و دستگاه تنفس / .8روش مختلف برای غلبه بر تنفس عمیق قسمت دوم
غلبه بر تنفس عمیق
غلبه بر تنفس عمیق

.8روش مختلف برای غلبه بر تنفس عمیق قسمت دوم

دوری از موقعیت های نامناسب

برای آقای «وارنر» اجتناب از موقعیت های ناراحت کننده و نامناسب به معنی نایستادن و ننشستن لابلای جمعیت برای مدت طولانی است.

به شناخت مواردی که موجب بروز تنفس عمیق و طولانی می شوند بپردازید

مثلاً اگر ترس از گربه های سیاه تنفس شما را تند و عمیق می کند، سعی کنید از آنهادوری کنید.

عدم مصرف کافئین

کافئین یک ماده محرک است و بنا بر این عامل بالقوه برای بروز تنفس تند و عمیق محسوب می شود. در مصرف قهوه، چای، نوشابه های گازدار حاوی کولا، شکلات و کاکائو دقت کنید.

ترک سیگار

نیکوتین موجود در سیگار نیز یکی دیگر از عوامل محرک است.

هشدار پزشکی

تشخیص را به عهده پزشک بگذارید. یک لحظه به طور طبیعی تنفس می کنید و سپس ناگهان تنفس شما سریع و خارج از کنترل می شود. قلبتان به شدت میتپد. در انگشتانتان احساس سوزش میکنید و کف دست و پاهایتان عرق میکنند.احساس می کنید هم اکنون تلف خواهید شد. اما بعید است که برای پرداخت مالیات سال بعد زنده نمانید! در اکثر موارد تنفس تند و عمیق در اثر اضطراب و نگرانی ظاهر می شود. اما اگر تاکنون تنفس تند و عمیقی را تجربه نکرده اید و سابقه آن را نداشته اید احتمالاً باید به یک پزشک مراجعه کنید. هرچند به ندرت اتفاق می افتد، اما گاهی تنفس تند و عمیق ناشی از بیماری های ریه، عفونت خونی، ذات الریه و حتی مسمومیت است. حتی گاه ممکن است حمله قلبی با چنین علایمی همراه باشد. البته این مساله نباید موجب نگرانی شما شود و باید تشخیص آن را به پزشک خود واگذار کنید.

ادامه .8روش مختلف برای غلبه بر تنفس عمیق قسمت اول

همچنین ببینید

آسم

چگونه می توانم سرعت جریان بازدم آسم را خودمان تعیین کنیم؟

چگونه می توانم سرعت جریان بازدم آسم را  خودمان  تعیین کنیم؟ میزان طبیعی سرعت جریان …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *